utorak, 3. lipnja 2014.

Kome je potreban svećenik

Svećenikom obično držimo čovjeka koji je nekakve vrsti mistik koji se povlači iz svijeta. Često smo skloni misliti da svećenici nisu neophodni svim ljudima nego više sami sebi i svojem malom okružju vjernih sljedbenika i mistika.
Nekada su davno svećenici bili i glavni mudraci u narodu, odnosno vođe i vračevi pa i liječnici svojega plemena i šire.
Svećenik vrši službu mudraca i proroka, službu liječenja i posvećivanja te službu vođe naroda i kralja. Kad svećenika ne bi bilo u svijetu, i dalje bi postojali mudri filozofi i znanstvenici, liječnici i poučitelji te državnici i kraljevi, odnosno predsjednici. Neki mistik nije neophodan, on može svoje mistične radnje i život voditi negdje gdje neće ometati normalan život ljudi, negdje u svome domu ili u nekoj građevini koju zovemo hramom, crkvom ili čak negdje u divljini i pustinji. U svakom slučaju, daleko od ekumene.
Kada svećenici ne bi bili blizu svijeta, mnoštvo vjernika, ljudi željnih Boga, transcendentnih odnosa i duhovne hrane, bili bi praznovjerni pa bi pogađali sudbinu, magijali bi i vračali, gledali u karte da vide budućnost, klanjali bi se svojim strahovima, svojem emotivnom životu i mnogim stvarima koje su sami načinili. Kad ne bi bilo svećenika, mnogi bi ljudi dosegli stanje transcendencije naopako, gubeći se u raznim ništavilima i sveštavilima. Ne bi se sigurno međusobno ljubili i poštovali ljudi.
Svećenik je onaj čovjek koji uvijek dolazi prvi i odlazi posljednji, kad se rađamo ili umiremo, kad idemo u školu i u društvo i kada odlazimo u ratove, kada razmišljamo i pripremamo se za neki ozbiljan posao ili za vjenčanje te naročito onda kada smo prazni, nesretni ili u svađama i prepirkama. Svećenik nije sudac, svećenik je taj koji tumači i poučava čovjeka kako će živjeti, a da se ne mora prepirati s drugima.
Svećenik je dobar filozof jer zna jednostavno i svakome protumačiti Božje znanje na korist i razumijevanje čovjeka. Svećenik je psiholog koji tumači čovjeku zašto je pogriješio i kako će grešku popraviti, ali također tumači čovjeku i da je dostojanstven te da nije često onda kriv kada čovjek doživljava optužbe i osjećaj krivnje. Svećenik poznaje i istinsku pravednost pa daje ljudima pravdu kakvu ne mogu ljudi sami uspostaviti. Svećenik je dobar ekonomist jer mora od nečega živjeti, a živi siromašno, praktično i ipak sretno i zadovoljno. Često ima razne sposobnosti koje mu pomažu u olakšavanju života.
Svećenik ne pogađa budućnost nego poučava ljude da znanje o budućnosti nije bitno nego vjera u budućnost jer budućnost nitko ne zna, a tko postane toga svjestan, postaje sretan i stvaralac.
Svećenik je duša čovječanstva. Ne može se reći da bi morao jednoga dana nestati, a da ljudi ipak ostanu na životu i bez svećenika.
Svećenik živi za svijet, za druge. On je duša koja ne brine za sebe, ali moli za druge svećenike kao što moli i za vladare i narode. Mistik koji se povlači zauvijek u osamu ne može biti istinski svećenik nego nosi korist samo sebi, a na taj način zapravo šteti sebi jer niti jedan čovjek ne može biti transcendentan bez drugih ljudi.
Svećenik zbog takvoga načina života čini svijet razumnim i boljim, čini sebe i ljude dobrima, čini od običnih ljudi svete ljude.
Najveći svećenik je Bog. 06.05.2014. 14:31 


Nema komentara:

Objavi komentar