četvrtak, 10. listopada 2013.

Sluga iz Kane Galilejske



Sluga iz Kane Galilejske
Sluga sam poslušni, nisam bio loš nikada
i mene je gospodar izabrao
služiti na svadbi kada stigla je mlada
i kada se puk veliki sabrao.

Od duga podneva do kasno uvečer
radili smo marljivo i donosili na trpezu
svega obilja. Sluga mi, brat, povjerljivo reče
kako točimo vina čak i svakome uljezu.

Tada stiže i Prorok koji svima je dobar bio
pa i nas nije držao beskorisnim slugama.
Kada je pala noć, puk se sav ponapio,
a Njegova majka je prilazila k nama,

gledajući kako nam ponestaje pića
i kako ravnatelj stola ništa ne sluti.
Morali smo častiti svega puka koji ne pita
da li se loše vino s vodom muti.

Nisam znao kako ću proći te noći,
niti kakva mi se kazna sprema.
Nikakve nije bilo nama pomoći
kada vidje Marija, majka, da vina nema.

Reče nam Prorok da sipamo vode
u naše velike kamene posude,
a ja pomislih da lude svijetom hode.
No, Marija ozbiljno prihvati ponude

kako bi svatovi častili slavnoga zaručnika
i da se osramotio ne bi pred ljudima;
ali kakvoga će to imati strašnog učinka,
kako ću čistu vodu poslužiti svima?

Tada opet reče Prorok nama, slugama: „Zahvatite“
te ja uzeh prazan vrč i porinuh duboko,
nesretan strašno jer kada se posla latite
ludoga, samo vam suza frca na oko.

Ni sam ne znam zašto sam zahvatio bistru vodu;
bilo je nešto izvjesno u riječi toga Proroka
koji je bio mlad u svojemu pohodu.
Napunio sam vrč i otro suzu s oka

pa se stresoh sav, a iz vrča se odlije
nešto tamne kapi, rumene kao krv iz dlana.
To nije bila krv što mi s čela lije
nego pravo dobro vino porijekla neznana.

Sipao sam iz vrča i gledao vino
kako se nazad u vodu prelijeva
pa opet grabio vode, kunem se istinom;
okusio vina i gledao kako se odlijeva

u vrčeve puka i zaručnika slavi i časti.
Gledao sam Proroka koji podiže kalež
pa mi se nakloni da bih mogao ukrasti
slave Njegove Mesijanske. U srcu mi palež

od svega što se događa:
Bog je s nama ovdje, u Kani.
On vina porađa,
uslišani su zazivi moga srca iskani.
1110 500-700

Nema komentara:

Objavi komentar