subota, 26. listopada 2013.

Inbox





Inbox

Dok su moje misli letjele ka vama
moje grožđe bilo svo je zrelo;
moje srce nije pjevalo.
Da su moje misli molitve svih tama
moje bi grožđe bilo kiselo;
srce moje ne bi sebe dalo.

Onoga dana kad je zasjala sloboda,
pobjeda je omamila mi dušu;
sreća je trajala kratko.
Nije bilo nikakvoga povoda
za nadu. Svijet je donio mi tmušu,
ništa nikad nije slatko

a da u isto vrijeme ne ubija.
Stiže opet onaj dan kad se slavi
„Večeras me ne pitajte“
i kad se teška uspomena svija
oko srca što se neprimjetno davi.
Sada sa mnom, majke, ridajte.

Franačka je država i Austrougarsko carstvo
opet sastavila zakone kako njima paše.
Oni prvi sada su u novoj bitci.
Ako slučajno rascvate se kod nas povrtlarstvo,
sve će nas okriviti kao „ustaše“,
a za nama ići će „četnici“.

Već su nas pokorili svojom veličinom,
već su isplanirali sva hapšenja
kako bi se, već bogati, obogatili.
Duguju blaga svoja svom silinom,
svima nama nude uzvišenja
da bi sebi muke skratili.


Podkupili su željne kruha skromnim baksima
i osnovali čitavu jednu udrugu elgebeteovaca,
koji inače su isti branitelji bili
kao što sam ja sa svojom zbirkom maksima
samo jedna među mnoštvom ostriženih ovaca,
pa su sebi tamo barikade zbili.


Još su i odlučili skrivati si identiteta
pa se ne zna jesu li to neki vanzemaljci
ili samo stari borci ispod jorgan planina.
Ozakonili su vraga, kriminala, promiskuiteta,
okrivili sve svoje koji oduvijek su znalci
lijepih umjetnosti; skresali davnina


kao da ih nikad nije bilo,
kao da su otkrili Europe,
punu zlata i dragoga kamenja.
Omladini nije se posvijestilo
da im živu djecu škope
i oduzimaju pramenja


s vrha njihovih potiljaka;
da im režu nade novim pokretima
koji svi su samo žeđ za vlašću.
Nitko se ne straši pošiljaka,
posluženih u raznim portretima
zvijezda, premazanih mašću.


Jednostavno te obilježe
kao da si neki skeptik
ukoliko imaš svoje mišljenje;
ali tebi misli bježe,
popušio si neuroleptik
pa se zoveš „javno mnijenje“

koje novinarčići zastupaju
i ti se pretvaraš u običnu tvorevinu
kao jedna masa nečega
po čemu obavijesti stupaju
što obznanjuju ti kraljevinu
velikoga bilo čega,

sasvim je svejedno.
Više nisi muško,
više nemaš pleme,
činiš samo jedno:
češeš se puškom,
a umrlo ti sjeme.
2610 2257

Nema komentara:

Objavi komentar