četvrtak, 19. rujna 2013.

Učenici i žene




Učenici i žene
Rađanje djeteta, ili više djece odjednom, može biti teško za ženu, mukotrpno i, ponekada, tragično. Puno je veća tragedija muškarcu čak i sama pomisao da bi morao pretrpjeti tako “užasne” muke. Muškarci ne razmišljaju kako je rađanje nastavak procesa, koji započinje kada se žena predaje i začinje dijete, te samo početak kraćeg razdoblja nježne brige oko novorođenčeta i sebe same, a tek onda i beskrajnog razdoblja koje je zaista mukotrpno, a to je odgajanje djece. Rađanje je samo jedna postaja na putu ženstvenosti i ženskosti te se ne može odvojiti od ostalih postaja, odnosno izdvojiti kao jedan samostalan događaj. Zato muškarci žele ženama olakšati rađanje ili ih riještiti tih muka pa izmišljaju umjetnu oplodnju, posvajanje djece, kontarcepciju i tako redom. Žene su u toliko nezahvalnom položaju da često pristaju na takav neuki stav prema rađanju pa, ako muškarci misle da se razumiju u ženska posla, nema ženi drugoga nego poslušati i objeručke prihvatiti svaki pokušaj muškarca da spozna ženu koju obilježava kao “muškarca bez muškosti” ili kao “kost od muškarca, samo jedan mali dio svega onoga što muškarci jesu”. U takvim razmišljanjima o ženama, žena bez muškarca ne može živjeti (i žene to priznaju često), a žena koja je sama mora s vremena na vrijeme imati muškarca pri ruci što vodi u potpuno pogrešno prilaženje muškarca ženi. Žena onoliko ne može bez muškarca koliko i muškarci ne mogu bez žena.

Isus je odabrao apostole koji su Ga slijedili, ali nisu oni bili jedini učenici Kristovi. Žene koje su bile neudane ili bez većih odgovornosti, samostalne, odnosno u zajedništvu, slijedile su Isusa vjerno kao i apostoli. I kao što su dvanaestorica bili predstavnici svih ljudi iz Božjega naroda, tako su i te žene bile predstavnice. Neki su bili bogati, svi su sigurno imali obitelj, neki su bili učeni, ali svi su bili grešnici. Svi su imali posla sa zlim duhovima različitih ljudskih grijeha. Svi su također bili izliječeni i sveti pokraj Boga živoga. Zašto Isus nije odabrao niti jednu ženu za poslanicu svoju? Vjerojatno zato što je znao da ustoličuje Crkvu svoju na dvanaest temelja i na čelu s Petrom. Vjerojatno Isus ne bi imao ništa protiv učenoga ili neposrednog razgovora s nekom ženom, ali žena uglavnom ima drugi posao od muškarca, odnosno žena rađa, a muškarac radi u velikim naporima. Muškarac je taj koji odlazi svojevoljno u smrt, a žena je ona koja samo pristaje na smrt ako nema boljeg izbora.
Crkva koju Krist utemeljuje nije samo za muškarce nego za one kojima je jedini posao naviještanje do kraja, ako treba i do smrti mučeničke. Stoga se učenik Kristov ne ženi, ne odječuje i nema obitelj. Žena je pak sama po sebi simbol i nositeljica doma i obitelji, a također je sama po sebi već vjerna Bogu jer je u biti poslušnica. Žena sluša i mnoge žene bez problema čuju Gospodina pa su vjerne.
Osoba koja je po sebi u srži svojoj poslušna, ne može voditi naviještanje Radosne vijesti nego onaj koji ima pravo glasa, zborenja i naviještanja Krista koji je Božja riječ. Evanđelje mora biti izgovoreno riječima jer ga ljudi moraju imati prilike čuti. Ne vidjeti, ne spoznati, ne osjetiti nego čuti. Žene nitko ozbiljno ne sluša kao podučavatelje i to nije ništa loše nego žene svi slušaju kao što se slušaju majke, roditeljice.
Žena uvijek naviješta vjeru u Gospodina, čak i tada kada je poslušna i šutljiva, ona svojim djelima i svojom intimom i nutrinom moli Gospodina i izvršava svoj posao. I ona najučenija i najpametnija, odnosno najinteligentnija žena želi iskustvo majčinstva jer je to nevjerojatno pozitivno iskustvo života općenito.
Muškarac može i ne mora željeti biti otac, njemu očinstvo nije često na prvom mjestu već briga za sebe i svoju obitelj pa onda i briga za cijelo pleme, odnosno narod.
Među učenicama Isusovim bijaše i Njegova zemaljska majka, uzor poslušnosti.
Svoju majku Bog je uzvisio nad svim stvorenjima.
Nije bez veze i nije bez dubokog razloga majka Isusova dobila ime koje je za žene ime žensko nad svakim imenom ženskim, Bezgrešno Začeće.
Majka Boga je bila bez grijeha kao što je Isus bio i jest svet, kao što je Bog tri puta svet.
Razlika je u tome što je Bog Stvoritelj, Otkupitelj i Spasitelj svih stvorenja, a Bezgrešno Začeće je najuzvišenije Božje stvorenje, Božje djelo i Božja slava. 2009 850

Nema komentara:

Objavi komentar