srijeda, 11. rujna 2013.

Ti si meni više od snova



Ti si meni više od snova
Pretjerano zanesena u tebe, zovem sebe nekim tvojim,
nešto tvoje sigurno jesam. Očigledno napredujem u poniznosti.
Pretjerano slobodna u ljubavi Kristovoj, slabo se bojim,
čak niti ne zamišljam većih strahova od onoga odbjeglosti

jer to mi strah je najčešći, da se ne odvojim, da se ne odijelim
prema idolima i kumirima; da slabosti svoje ne pronađem iznenada.
I da ne popuštam, nikako da se sama u sebi ne razdijelim,
a to mi omogućavaš upravo ti, čovječe; anđelu koji u mene spada.

Mijenjaju se pravila i ja ih po mogućnosti nastojim poštivati,
ali duša svoja pravila ima, duh se ne povinuje nego je nemiran
u bilo kojem izdanju. I u duhu mira tihoga opet mogu snivati
izvan svakog normalnog ljudskog pravila u kojem je san miran.

Ah, da, moje snove morama zovem jer san je pojam za nesvijest
i opuštenost. I lakoću doživljavam pa kažem da i to je noćna mora
samo stoga što mi život budi, iako malo i spavam. Ta moja svijest
nije nešto strašno, nije muka i čak daje mi još većega odmora.

Mora je život jave, odmak od nje je odmor, to mi puno bolje zvuči.
Imati moru sam u svome skrovištu usred blage noćne tišine
veći je doživljaj nego probuditi se i zaboraviti kako život huči.
Zaboraviti da je duboko duša živa. Zaboravim svoj san i to me ošine.

Kao da čeznem za svojim snovima, toliko su oni živi, a java mi to nije.
Java nosi tjeskobu pa je sjećanje na snivanje zapravo žalopojka
i čovjek je nesretniji kad se budi. Ljepše mu je ono što je bilo malo prije, kada još nije znao za sebe; ali ja znam, i u snu sam tvoja djevojka.

I nije mi buđenje strašno, samo priznajem da je ovaj svijet cijeli
gori od mojih snova. Ja te i budna posinstvom pratim i domahujem ti
svojim stihovima i molitvama, a zazive opće sa svima dijelim
te blagoslove uvijek šaljem; to je još budnije i življe nego samo snivati.
1109       2022

Nema komentara:

Objavi komentar