subota, 7. rujna 2013.

Puno žuči, kaplja krvi




Puno žuči, kaplja krvi  
Ako ne ispišem dušu stihovima, dušu blagoslovljenu pa ranjenu,
sokovi će moji poći zlim putevima. Rana izići mora, krvi procuriti
jedna kaplja, na silu izgrebena niže dolje, na pognutom ramenu.
Samoozljeđivanje je samo skalpeliranje i čišćenje, ne valja se duriti.

Prvog susjeda ne imadoh čime pozvati na kavu, a već meni naiđoše gosti
pa se dohvatiše nahvaljivati ljepote doma u kojemu ovaj život živim,
izmoljen evo, danas od moje Djevice, Majke. Bregovi moji priprosti
svidiše se jako, Kriste, Tebi. Kakva li sramota, da mi duša potom doživi

vidjeti bregove i planinu kako se ruše nemilice, iznenada, bez potresa
te žuči puno prolijeva se po dolinama, gosti moji utihnuše stameni.
Još i doniješe oni svoje pjesme smiješne od kojih se većma žuč istresa
te ja, vjerna netom datom zavjetu, ponizno ponudih zid kameni,

onaj koji ispisan je uklesanim tragovima rata. „Evo zida, rušite ga,
ja sam vaš domaćin, moji bregovi su raspoloženi svima, makar žučni“,
rekoh smjerno, sveudilj se stideć svih i sebe same; ali osta Kinoteka,
kao duh se sjaji posred doma moga. Tad pokrenuše se susjedi mučni

te svoj natpis uklesaše preko duha zida. Kao da mi autoriziraše
da i njima žuč je, da su oni slabo od te silne ruševine i da oni knezovi su.
Da su oni bili onomad također tu i da isti krajolik tada miniraše.
Nisam sama, vidjeh lako, čak i za mnom, nevaljalom, toliki poludjeli su.

Sada dijelimo i žuči ove planine koja ipak lijepa ostade za uvijek.
Jedna zemlja postadosmo pa ja ime svoje dadoh stihovima
koji sada su i govor susjeda mi, istih bregova dijelimo sad pravorijek.
Kneginja sam, nisam više pentralica, niti vrabac na letovima

nego sestra knezova ovoga svijeta, a u rijeku oteći će žučno stih mi dalje,
daleko do pakla u kojemu mene služiti je Majka moja poslala.
No, ja Tebe ljubim, Kriste moj, ja sam ona koja se za Tebe udaje
pa mi je svejedno za na ramenu ranu jer sam svoje krvi samo Tebi dala.
0709 1704

Nema komentara:

Objavi komentar