srijeda, 18. rujna 2013.

Trgovina ljudskim organima



Trgovina ljudskim organima
Što više slobode imam, to Te više ljubim i Tvoj narod, čovjeka.
Što mi više zapreka je, to je lakši  običan bijeg u poniznu gomilu.
Lako je ne biti sebi vjeran; ali obratiti se Tebi do vijeka,
a ne izdati sebe ne može se. Ja Ti ljubim Tvoju žrtvu milu.

Poštovanje iskazujem svim drugim i sličnim religijama,
ali ih ne štujem, zaljubiti se u drugoga nikada neću.
Ljubiti stoga, i ne izdati Tebe, opasna je praznovjerna jama.
Drugo ne znam, mrziti mi vrlo lako dođe lažnu neku sreću.

Zna se kome se poslušnost iskazuje, zna se koga se samo poštuje
i zato svoju poniznost ne dajem na rasprodaju bilo kome.
Ponosna sam prema svijetu, a u poniznosni samo Tebe štujem,
samo Tebi ja se klanjam, inače ne služim svima i svakome.

Znam da mogu i ne moram izabrati osobu poslušnosti svoje,
znam da moja opredijeljenost je drastična i nema sredine.
Kad me netko ponizuje u oholosti svojoj, ne dam poniznosti moje
samo tako pustiti i dati jer bih izdala Te, usred mnoštvine.

Poniznost moja, ako je u svijetu, tuđe poniznosti ište;
poslušnost u svijetu samo moj je slobodan izbor
u ljubavi žarkoj koju imam za Tvoje čovječište;
zar mogu tada, a ne reći da ne cijenim oholi zbor.

Tu nikada nema blagosti, blagost pred ohološću moj posao nije.
Niti laži ja zaboraviti ne mogu, zato molim Tebe strpljivosti
da ne oskvrnem pred Tobom ono što mi sve je od svijeta svetije,
a to i tvoj mili hram je, tvoje dvorište u kojemu su kosti

razuzdane i, u oholosti svoga srca i bubrega svojih, vole trgovati,
činiti se prosjacima, nagodbe sklapati i dogovore poganske.
Moju slobodu i poniznost obilato koristim, ali me ne može vrbovati
niti onaj koji sveto oko ima, niti bapske tužaljke parastare i lanjske.
1909 821


Nema komentara:

Objavi komentar