utorak, 3. rujna 2013.

Ranjene duše otvaraju nebesa



Ranjene  duše  otvaraju nebesa
Što sada, kad sam se obrela pod mojim zidom
i dolje našla opet one  svoje stare ožiljke  i rane ?
Popeti se ne znači  pomiriti se  s raskidom
od onoga početka u kojemu  su mi  odore i dane

i melemi razni da bih mogla dalje krenuti.
Dobro  je.  Nema u plićacima  nikakvoga  traga
zbog kojega  bih morala se  preodjenuti
pa  u nebesa bih  mogla i  pogledati  draga.

Rekoh,  to je  zid  moj,  zid koji  izgradih ja  sama,
od toga  stijenja i kamenja  ne vidjeh  dugo.
U  tome zidu  su  brojke,  datumi,  imena uklesana
koji  nisu  svi moji jer  bijah  sasvim nešto  drugo.

Rat ,  kako to  nemoguće  zvuči
dok u ratovima  samo o  miru  se  sanja.
Samo jedna  riječ,  stvorena da  izmuči
čovjeka   koji  gomila si  imanja.

Sjećam  se,  to  je za  mene bio samo  jedan trenutak,
rat  je  niz  trenutaka odluke i  budi  često one, još  žive,
koji o ratu  ne  misle. Poslije  ostaje  neki  duše oblutak
bez  nadomjestka  pa  ti  se i srce  i duša naginju  i krive.

Mnogima  tada  život  postaje  traženje  tog  nadomjestka,
neprekidna  težnja  da   se   duša  pokrpa ,  izliječi  i  zatvori,
ali  ne može.  Često  tako  čovjek  postane  čitav   rana   jetka,
često  iznova  ratove  čovjek  traži,  ni  iz čega rat   stvori.

Sjećam se,  neki   su  došli  ratovati jer  ratuju iz navike,
po ratištima  grade  svoje  živote  da bi  osjećali.
Ratove  treba  odglumiti,  s mnogo  buke,  plotuna  i  vike.
Tada bi  se  ljudi  u  teatrima  k   sebi  okretali.

Mnoga imena, na  mom  zidu  uklesana, imena su  duša
po kojima  se uspinjem: Mladen,  Siniša,  Gordan,  Ante...
mnogi  neki   Hrvati  koje  u  ratu i  miru  okuša
ovaj život na  kojemu  sam  klizila  preko  ledene  sante

i ostala  isto  jedna  takva   rana,  živa  i otvorena.
Zato i ne  želim  još  krenuti  u   visine  moje  ravni,
zato mi se od  njih  još ne  ide jer  je  od  njih  stvorena
ova planina  na  kojoj  sam  pratila tvoj  trag  nedavni.

Drago  mi   je što  imam  taj  zid  i što  sam  ga  preskočila.
Znam  da je  on  zato  tu  jer  sam  bila  oslijepila za  sreću.
Znam  i  to  da  su  imena zato tu  da bih  po njima  kročila
dalje, gore,  u  nebesa. Oni  šire  ruke,  za  mene gore  svijeću.
409  439



Nema komentara:

Objavi komentar