subota, 20. srpnja 2013.

Ona živi u svom svijetu



Ona živi u svom svijetu
Često su mi znali reći da živim u svom svijetu.
Pitam se u kojem to svijetu žive onda oni koji meni tako govore, zar oni žive u tuđem svijetu? Izgleda ponajviše da je tako, da svoga svijeta vrlo malo imaju. Znaju li i po čemu da uopće žive?
Često su mi govorili u trećem licu za moje prisutnosti, konkretno: stoje pored mene u istoj prostoriji i govore nekome trećemu o tome što je „ona“ svojim riječima zapravo mislila i željela reći; prevode s hrvatskog jezika na hrvatski jezik ono što ja izgovorih. Kada netko tako govori, ne osjećam se dužnom odgovoriti ili uopće bilo kako reagirati na izrečeno, jedino u slučaju kada netko nabaci neku općenitu primjedbu koja mene dira – tada volim i ja nabaciti svoj doprinos općem razgovoru.
Živjeti u svom svijetu za mene znači osjećati se živim zaista i udomaćenim u okolnosti, po mogućnosti što šire otvorene svijesti, a to znači primijećivati što više detalja iz okoline i razumijeti što bolje ono što se govori te reagirati brzo i učinkovito na ono što je najvažnije i najhitnije. Živjeti u svom svijetu znači imati listu prioriteta pa ako nešto ne izgleda važno i vrijedno djelovanja, zanemariti i okrenuti se onome što je bitno za svakog pojedinca u okolini, a to je najčešće svijest o tome da smo zaista živi ili, primjerice, svijest o tome da smo u radnom okruženju pa imamo biti usredotočeni na posao, a ne na priče o vremenskoj prognozi ukoliko nismo meteorolozi; biti usredotočen na ljude oko sebe u tramvaju, ali i na predio kojim se vozimo, paziti gdje smo sjeli i kako stojimo (ne stojimo li nekome na prstima?); birati zanimljive i aktualne teme ako pijemo kavicu i odmaramo se; plivati svim svojim bićem ako smo negdje na obali mora velikih, u plićaku, uživati u plivanju i osjećati toplinu sunca kroz morsku površinu ili osvježavajuću hladnoću dubljeg mora; moliti u hodu Gospodina Krista.
Tko voli primijećivati glasno kako izgledaju i kakvi su zapravo ljudi, taj ogovara i ne živi niti u svom svijetu, niti općenito zaista zna da živi.
Kako se može živjeti bilo kada i bilo gdje ako se prvenstveno ne poznaje svoj vlastiti intimni i unutrašnji život, zar ne žive svi u svom svijetu?
2107 850

Nema komentara:

Objavi komentar