utorak, 3. lipnja 2014.

Antideist

Imam li neko pitanje?
Ne, nemam toliko snage postaviti bilo kakvo pitanje. Ništa mi nije jasno, puno toga je rečeno i sve je dobro protumačeno, treba samo upamtiti barem nešto od onoga što se je pripovijedalo.
Ako sam upamtio jednu riječ, možda ću početi komentirati, a vrlo je vjerojatno da ću se pobuniti protiv bilo koje tvrdnje koju sam čuo i pomisliti kako je teorija neostvariva. Zbog toga što već, dok slušam, vjerujem da je neostvarivo, ne pamtim jer ne shvaćam uopće ozbiljno ono što se govori nego sve shvaćam metaforički. A kad to spoznam, postaje mi dosadno od ponavljanja tako jednostavnih stvari o kojima i vrapci znaju pa počinjem promišljati kako je sve to samo nekakvo moraliziranje i vjerojatno nekakva demagogija.
Ne mogu vjerovati.
To je znak da nisam nikada bio takav kakav bih teoretski trebao biti-nevin.
To je znak da su možda oni koji pripovijedaju-nevini, neviniji od mene.
Niti to ne mogu vjerovati.
Znam da misle da su bolji od mene jer se prave da im je žao što nisu nevini, a kada se moraju pokazati i dokazati da im je žao, uopće ne trzaju i ne primijećuju da su u prilici da ipak pokažu malo nevinosti. Možda sam čak ja bolji jer ne lažem o tome i ne pretvaram se.
Nikome ne smeta što ja ovako razmišljam, ali meni smeta što se oglušuju na moje primjedbe i ignoriraju me, što god velim, i klone se mene u daljnjim susretima.
Kukavičluk i slabost.
Drugo nisu niti zaslužili nego taj dosadan osjećaj krivnje.
08.05.2014. 21:27
Ako sam već odrastao pa izgubio nevinost, to se više ne može nikada popraviti. Mogu se samo još više pokvariti.
Kažu mi da nisam predmet ili stroj da se pokvarim, ali ja znam da ljudi stvaraju sve stvari po uzoru na sebe i prirodu, svjesno ili podsvjesno, prema inspiraciji.
Osim toga, kad sam bio nevin, bilo je dosadno i nisam bio jak i slobodan, a sada mogu učiniti puno više toga. I što je loše u prirodnom užitku? Da je loše, ne bi postojalo, barem ne u tolikoj mjeri.
Jedini je problem u tome što ću prije ili kasnije umrijeti pa moram iskoristiti život što više i bolje. Koliko vidim, bolje je umrijeti nego postati star i nemoćan i smetati sam sebi.
Kažu da starci nisu nemoćni i da je starost najbolje doba jer je bogata plodovima, nešto kao jesen. Nisam to primijetio i bilo bi zgodno kada bih ostao barem u kondiciji. No, s druge strane, zašto bih se štedio kad ću i tako umrijeti. 08.05.2014. 22:20

Kažu mi da sam loše. Ne osjećam se uopće loše pa mislim da bih jako dobro osjetio kad bih bio loše i kada bih bio nesretan. Stvar je u tome da sam realan i to je zdravo.

Jako mi je simptomatično što se mnogi pjene, a ne mogu dokazati ono što govore, odnosno vjeruju. Ne znaju zašto vjeruju.

Kakav je to uopće pojam: “nevinost”? Ako si nevin, dokažeš to. Ako ne možeš dokazati da si nevin, ne mogu ti niti dokazati krivnju pa si prema tome oslobođen zbog nedostatka dokaza. Toga ima najviše, najviše ih ima koji tvrde da su nevini, ali da su se neki urotili i namjestili im krivicu. Ako netko razumno i realno pripovijeda, toliko pameti imam da mogu odlučiti da li mu se može više ili manje povjerovati. No, prije ili kasnije se sve sazna.

Kažu da umjetnost, nadahnuće, etika i slično imaju isto pravo na postojanje i vrednovanje kao i rad, odnosno usluge i spretnost i znanje. Najviše ipak cijenim mukotrpno učenje i teško stečeno znanje. Odmah vidim tko nema pojma o čemu priča. Normalno je da je obrazovaniji čovjek svjesniji pa ima i više etike nego neki bedak.

Znam jednog čovjeka koji je iznenada odlučio da će se krstiti. Bio je nešto jako loše tada. Od kada se je krstio, stalno visi u crkvi i postavlja mi ona njegova bolesna pitanja. Ne mogu ga natjerati da pokaže svoje staro lice, toliko je skrenuo, sav je zanesen. Sve što mu tamo pripovijedaju ga oduševljava, a ono što je prije znao, više kao da ne zna i kao da je zaboravio što smo sve prošli kao klinci.

Crkve su zaista lijepe, naročito one starine. Neke malo iskaču od okoline, ali mnoge su lijepi kulturni spomenici. Jasno mi je da su nekada svi bili vjernici i svećenici i da su samo svećenici bili obrazovani jer je religija vladala, a tko vlada, može si priuštiti i obrazovanje. Logično je i da su Rimljani preuzeli računanje vremena jer su bili oduvijek kulturni i ono što su osvajali, nisu uništavali nego su dopuštali miješanje kultura i razmjenu dobara. Pametno je sa svih strana pokupiti ono što je dobro.

Danas nam sve manje treba maštovito pripovijedanje jer su ljudi ostvarili puno od onoga što se nekada samo sanjalo. Nema predviđanja budućnosti, postoji samo ostvarivanje ideala. 08.05.2014. 22:52
Religija još uvijek može biti utješna. I ja se razočaram često u ljudima i općenito vidim da svaka država prije ili kasnije propada, ali onda shvatim da i nije propala nego se mijenja i postaje sve bolja i modernija.

Naučio sam u svojih četrdeset godina života da ne možeš nikome vjerovati. Vjerujem ono što vidim, vjerujem u sebe i zato i jesam dobro i dovoljno sam imućan. Ne kažem da se ne pretvaram i da ne lažem, ali forma se mora zadovoljiti jer nismo divljaci.

Uglavnom idem na izbore i najčešće sam “vjeran” istoj stranki jer su ti ljudi najučinkovitiji, što god se događa. Oni jedini zaista nešto poduzimaju. Zato i jesu tako moćni i svugdje ih ima, i snalažljivi su, a imaju strašno dobar kolektivni duh. Osim toga, u hrabre ljude se može čovjek uvijek ugledati.

Mojoj boljoj polovici sam dopustio da krsti djecu jer su svi tako nekako mirniji, manje se prepiremo. Ona je domaćica pa neka drži i sva četiri ugla, nije mi to problem. Ponekada mi kažu da se i ja krstim. Svašta. Da je Bog želio to, bio bih kršten dok sam bio dijete.
08.05.2014. 23:09




Nema komentara:

Objavi komentar