subota, 17. kolovoza 2013.

SEBIČNJAŠTVO I SUBJEKTIVNOST




SUBJEKTIVNOST I SEBIČNOST
Ne možeš natjerati svemir da ti se pokorava?!
Možeš, i te kako možeš jer ti ga je Stvoritelj dao da se njime koristiš.
Gledati događaje kao da su samo k tebi usmjereni?
Možeš, ali i gledati ljude oko sebe koji su ti dani od Stvoritelja.
Biti subjektivan i sebičan nije jedno te isto, čovjek uvijek jest subjektivan i pri tome može biti manje ili više sebičan, to nema veze jedno s drugim. Naravno da je poželjno biti što manje sebičan, ali ako si u takvim okolnostima da nekoga spašavaš ako spasiš svoj život dok te netko drugi napada ili ti prijeti, normalno je da moraš obraniti svoj život, tu obrana samoga sebe pred drugim postaje zapovijed broj jedan jer ti je Bog dao život tvoj koji vrijedi. Ako spašavaš svojim nesebičnim predanjem onoga koji te napada ili nekoga drugoga, ili nešto vrijedno, ili mnoge druge, tada je poželjno predati svoj život. Ugflavnom ne mislimo na to kada govorimo o sebičnosti nego mislimo samo na najokorjelije sebičnjaštvo kada samo sebe želimo sačuvati u svakom slučaju. Tada i na svemir, i na društvo i na čitavu okolinu gledamo kao da ćemo sve pokoriti. No, sebičnjaštvo vjernika puno je osjetljiviji predmet za promatranje. Vjernik uvijek nastoji davati od sebe i predavati sebe drugim ljudima toliko da to možemo nazvati pravim mazohizmom, ali ne radi mazohizma nego poradi Krista.
Stoga jer smo subjektivni, ne možemo popuštati sebičnosti svojoj vlastitoj čitav život. Zahvaljujući subjektivnoj ljubavi za Krista, Gospodina, vjernici mogu zaista odreći se sebe, inače nikako drugačije. Stoga, upravo je subjektivnost ta koja nas razlikuje od objektivnih sebičnjaka, od onih koji poopćavaju sve i ništa im tada nije sveto, a to je rasadnik za sebičnjaštvo. 1808 853

Nema komentara:

Objavi komentar