subota, 11. siječnja 2014.

Spiritistička seansa



Nedostaje mi uzvišeni zanos rodoljubni,
zemljo moja mila, zemljo siromaška.
Nedostaje mi onaj narod domoljubni
od kojeg mi nema uzdigloga daška.

Vladavina je pristojnoga istrebljenja
pa siromah bezočno me prosi
jer on misli: 'sve se mijenja,
država mi pomor nosi'.

Stoga neljubazan rod je ovaj moje svojte
jer je sakrivena vjera i kultura.
Sada ljudi ne vjeruju, vele, vjerovati nemojte
jer je došla nama jadna ura.

Kulturu nose oni koji misle da je mijenjaju,
ukrali su za sebe hrvatsku baštinu
pa je nose tamo gdje nam dobri teci jenjaju;
donose nam strašnu sada neimaštinu. 

To je pomor, tu je planirano opće rasulo,
ubija se po pravilima lijepoga ponašanja.
Sve će izginuti što je bilo trulo,
samo prava traže, nema dužnosti obnašanja.

Za to vrijeme dužnosnici obrazuju nova pravila
po uzoru na floru i faunu svekolikoga divljaštva.
Svakojaka razna znanost u politici se jest udavila,
umjetnosti nema nadahnuća, nema stvaralaštva.

Pokušaji spaljivanja vještica i književnosti
pretvoriše se u sakrivanje izvan prosvjetarskih krugova,
u bunkerima i u nuklearnoj reaktivnosti,
daleko od školskih klupa i od religijskih lugova.

Neka, neka trune ovo puno smrada što se brzo širi;
neka dođe slavno doba astrološka vodenjaka.
Guja se je pokazala, iz njedara mojih ona viri,
ne zna da je gledam, samo hordu pridošlih divljaka

koji razdiru mi nerazporive haljine bez šavova.
Neka daju žuči, octa; neka piše iznad mene moje ime;
što su meni prikucali, to je samo rika lavova,
to je samo ples od vraga što ga uvijek za potkove prime


kada misle da su jaki. Strah je to što tjera ljude.
Slabašnim si jaucima majka moja zapomaže
ispod ploče nadgrobne; tamo neka moja zemlja bude.
Pravednici ustaju odande, mene svijetlu traže.

A ja, ja niti ne znam gdje bih se bolje namjestila,
da li pred nos vragu ili iza leđa.
Sve sam, majko, pravedniku ja navijestila,
da je samo jedan rod od ovih pređa,

samo onaj koji mrtav je odavno.
S njime plovim, lebdim svojim krajem,
do njega mi samo nebo ravno,
od njega ja ploda vječno dajem.
2014-01-12 07:15

Nema komentara:

Objavi komentar