ponedjeljak, 13. siječnja 2014.

Nezaobilazno djelo Duha Svetoga





Krštenje Duhom Svetim u Duhu Svetom i djelovanjem Duha Svetoga
Zašto ne spominjemo Duha Božijega u začeću Isusa Krista kada govorimo o Isusovom krštenju vodom i Duhom Svetim na Jordanu?
1.Duh je Gospodnji na početku lebdio nad vodama i u Duhu je Gospodin stvorio ovaj svijet i čovjeka riječima kojima je oblikovao volju svoju.
2. Duh je Gospodnji osjenio Djevicu Mariju kada je ona oblikovala Bogu svoj „Neka mi bude po volji Božijoj“.
3. Duh je Gospodnji sišao na Krista, oblikovanu Riječ svoju, na krštenju vodom u rijeci Jordanu.
4. u Duhu Svetom je Isus, Gospodin patio na križu i umro, prevarivši sotonu koji se je na Isusa prilijepio i nije znao da će poginuti. To se dogodilo na području Duha Svetoga, u duhu Isusa, Čovjeka.
5. Duhom Svetim je Otac uskrisio Jedinorođenoga u pravednosti.
6. Duha Svetoga je Isus poslao na ljude nakon uzašašća na nebo.
7. Duhom Svetim krstimo se i slavimo otajstva u Kristu i zajedništvu s drugim ljudima.

Jest da je krštenje Gospodinovo u smri Njegovoj, odnosno uskrsnuću jednako kao i krštenje katolika koji pogibaju u Kristu, ali uz pomoć Duha Svetoga i polaganja ruku svećenika te zatim se rađamo, odnosno iz nas uskrsava novi čovjek koji se razlikuje od onoga umrloga upravo po tome što dobiva Duh Isusa Krista u sebe, ne dobiva odmah novi oblik nego tek nakon Potvrde krštenja kada sazrijevaju darovi Duha Svetoga.

Djelovanje Duha Svetoga uvijek je spojivo s otajstvima i uvijek Duh Sveti djeluje u ljudima, i prije Krista i poslije Krista. Bez Duha Božijega ne može se oblikovati Riječ Njegova u nama. U duhu vjerujemo i spoznajemo, a oblikovanje slijedi kao posljedica djelovanja duha našega u Duhu Božijemu.

To sve se mora jako naglašavati nama, običnim smrtnicima i vjernicima jer bez tih temeljnih objašnjenja vjernik ne spoznaje da mu od duha njegovoga dolazi obraćenje, ljudi to previde. Naročito se to vidi u štovanju Majke Boga kada zaboravljamo da je Duh Sveti Bog na djelu i da Marija nije začela nikako drugačije nego djelovanjem Duha Svetoga u njezinom duhu koji vjerom pristaje na anđelovo naviještenje. To je ljubav Marijina i Duha Svetoga na djelu, a ne samo Marija Majka. Štoviše, veći jest Duh Sveti kada osjeni Mariju nego Marijina vjera.
Zato se Isus i krsti vodom i smrću, da bi otišao u pustinju iskušenja i da bi u teškim mukama preko smrti dobio uskrsnuće svoje od Oca; zato Otac oblikuje Isusa, što je velika trauma i veliki događaj, u Marijinoj utrobi kada Isus mora postati Bogočovjek. Nije Isusu bilo lako to izvesti te je u Duhu Svetom jedino mogao postati Čovjek utrobe Bezgrešne žene. To moramo po redoslijedu događanja učiti jer kada samo kažemo da je anđeo rekao Mariji da će postati majka Boga i kada je Marija rekla da pristaje na to, Isus je začet silom Duha Svetoga koja je Bezgrešnu osjenila.
Ako samo kažemo da je Isus bio kršten u vodi i u smrti, a znamo da je krštenje umiranje pa rađanje na novi život, nije istina da se samo po sebi razumije kako je to zapravo bilo, moramo što češće naglasiti da nije tu na djelu magija i čarolija, obožavanje izgovorenih riječi nego jest ono što je u svemu najvažnije, a to je djelovanje Treće Božanske Osobe, Boga živoga koji stvara i djeluje. 2014-01-13 20:48

Nema komentara:

Objavi komentar