subota, 11. siječnja 2014.

Grešnik i poganin




Nietzsche i Marx u Hrvata
Kultura jest za mene odgajanje vječno na ovim prostorima.
Tradicija jest predaja.


MNOGI SU VELIKI FILOZOFI UBILI Gospodina našega.

Posebno se prisjećam onoga, Kriste, koji ima stil čitljiv, argumente lukave i hrabrost ljudsku veliku te se usuđuje napisati „Bog je mrtav“ i razglabati na tu temu. Njegovo razglabanje vodi ga u krajnosti grijeha oholosti u kojoj se i gubi i pogiba, ali dokazuje da ništa ovdje nema osim Tebe i Tvoje volje u nama.
Drugi jadnik po redu je zasigurno veliki filozof i knez ovoga svijeta. On toliko živi u neznanju da je od toga napravio jedan veliki svjetovni pokret koji će valjda uminuti tek kada Ti dođeš ponovo. Bit njegova učenja je u tome što Tebe uopće ne spominje previše nego samo vjeru kršćansku. Po njemu, vjera naša je Tvoj najveći dar nama jer kako bi taj neuki filozof inače mogao napisati samo da je rad stvorio čovjeka, a povjerenje da je zavaravanje, a ne vidi da čovjek stvara i rad i riječi i djela samo u Tebi.
Najgora je naša kultura koje se ne možemo odreći jer smo nerazvijeni kao osobe pa mislimo da smo kultura zapravo mi sami. Ako se hranimo tradicijom, ne možemo odoljeti da je ne ukomponiramo u nas same, zajedno s grijehom kojega vjera vuče za sobom kao sjenu svoju. Jedino što mogu učiniti ja jest to da se saživim s tradicijom vjerno, a to me navodi da ugledam grijehe predaka jer i tako stalno izmičem neposluhu koliko god mogu. Najgori mi je otklon od Tebe kada tradicionalne vrijednosti pripisujem kompletno vjeri kao da u tradiciji grijeha uopće nije bilo nikada, a svet si samo Ti, a to nije jedno te isto. Ti si bio poslušan tradiciji samo u okvirima koje je Zakon Izraela preporučivao, a preporučivao nam je Abrahama koji odlazi iz svoje domovine za Tobom. To je veliki kamen spoticanja u meni. I ja odlazim iz domovine da bih upoznala one koji štuju isto tradiciju, odnosno ovu našu kulturu i vidim da je grijeh sviju nas upravo taj grijeh koji nam tradicija donosi, a to je slijepo poštivanje tradicije, to jest nas samih, a to je obična sebičnost u čovjeku. Moja tradicija mi poručuje da živi samo u Tebi i to je jedino riješenje kako odmičem šljunak i kamenje sa svoje staze: da nije vjeran ovaj moj narod Tebi, postao bi neuki sluga svim drugim tradicijama ove naše kulture koju si nam dao za rast prema vječnome životu; tim više sam sitničava kada moram sagledavati grijehe.
Čuvaj, Gospodine, moje usne i jezik domovine kojega si mi tako velikodušno poslužio.
2014-01-11 09:04

Nema komentara:

Objavi komentar