Zar se samo nadam?
Meni je Bog moj, Krist Gospodin,
majka nad svim majkama i nema toga koji može biti bolja i veća majka od Njega.
Tko u Mariji, koja je Majka
Boga, vidi svoju najdražu majku, taj za mene nije spoznao osnove katoličke
vjere i može se godinama zbunjivati oko tih osnova, i to moleći uporno krunicu.
Srećom, to je rijetko, ali ne bi se smjelo događati među vjernima.
Marija je, prvo i osnovno,
Katolička Crkva i to ona Crkva koju čine apostoli, zaređeni svećenici od Krista
na ovamo.
Kada je Isus rekao da daje
majku svoju Ivanu, tada je povjerio svećenicima ovu službu koju još i danas
vrše te im na taj način potvrdio da imaju sveto ovlaštenje i sva prava koja si
Katolička Crkva uzima. Tko ne vidi, nakon silnog moljenja krunice, te
očiglednosti, taj mora ozbiljno promisliti o tome što i zašto i kako uopće
moli. Srećom, to se događa rijetko, ali nikada nije suvišno progovoriti o
Katoličkoj Crkvi jer je toliko napadaju i često je vjernici ne vole na mnoge
načine, iako su poslušni. Tko vjeruje više Bogorodici nego svećenicima, i to
svim svećenicima i tko svećenike omalovažava, a moli krunicu, jako je zaostao.
Uzalud pokušaji oko poslušnosti Bogu ako netko nije u Duhu prisutan za vrijeme
propovijedi i općenito dijeljenja sakramenata i za vrijeme čitavoga misnog
slavlja. Tko uporno uzvisuje Mariju, taj ne voli Katoličku Crkvu u njezinim
apostolima, svećenicima jer Katolička Crkva je jedini naučitelj u vjeri i u
posredovanju između Krista i vjernika. Ima mnogo vjernika koji se mole Mariji,
a ne slušaju pozorno propovijedi i Pisma; da ne spominjem čitanje Biblije ili
možda učenje teologije. Nije mi jasno kako to ljudi mole toliko, a ne stignu
ništa pročitati, naučiti ili izkontemplirati, odnosno provoditi u životu svoju
vjeru, barem na misnom slavlju i u sakramentu ispovijedi, a onda i u
navještanju po bijelom svijetu.
Puno više od Bogorodice,
apostoli su osposobljeni za pomoć, učenje i naviještanje. Kada slušate Riječ i
propovijed te se klanjate Tijelu Kristovom i blagujete Ga, ne možete nikako
reći da je Marija vama najbolja majka; ako, ipak, štujete Mariju najradije i
najlakše, tada ste još uvijek samo jedan zemaljski čovjek ili žena, još vas
Bogorodica nije navela na veliko obraćenje i niste puno napredovali prema
nadnaravnom koje vam se poslužuje kad god želite i gdje god želite u Katoličkoj
Crkvi.
Tko ne spoznaje da
ga Krist ljubi više nego što je Marija ljubila Sina svoga i Božjega, taj je na
najboljem putu da se izgubi u moru svjetovnog načina života i zemaljskoga
razmišljanja.
Nužno se postavlja i
pitanje kako izgovaramo Vjerovanje. Da li vjerujemo u ono što ispovijedamo
gotovo svakodnevno:“...vjerujem u jedno krštenje za oproštenje grijeha...“ –
dakle, u krštenju smo od Katoličke Crkve dobili spasenje, a Marija nam samo
simbolizira naše neograničeno i bezuvjetno povjerenje u službenike Kristove,
svećenike. Tada smo umrli kao zemaljski i svjetovni ljudi ili smo barem počeli
umirati, a Krist nas tada posluži, ni manje, ni više, nego nadnaravnošću na
pladnju i tako neposredno i očigledno da ne možemo i dalje živjeti, a da
zaobiđemo u molitvi Presveto Trojstvo i jednostavno zaboravimo Mariju jer se
nalazimo usred njezina srca pa je ne vidimo.
„..i u jednu, svetu,
katoličku i apostolsku Crkvu...“ – dakle, Katolička je univerzalna i
sveprisutna Crkva, Sabor jedini koji je ikada postojao i nema drugih saziva do
Katoličke Crkve, a ona je u svećenicima koji su pravilno zaređeni, odnosno
mole, vjeruju i imaju namjeru vršiti službu svoju za vrijeme dok tu službu
vrše; apostoli imaju povlašteno mjesto i život, oni su višestruko odgovorni za
svakog nemarnog vjernika i to su obećali za sve vijeke samo jednom, ali za
uvijek Bogu i ljudima. Zar to nije više od zemaljske majčinske ljubavi? Koja
zemaljska majka odgovara svojevoljno za neposluh svoga djeteta, koja majka ne
podvikne na dijete svoje i koja majka se ne straši samostalnog odlučivanja i
slobode svojega vlastitoga djeteta; koja majka daje blagu poduku svome djetetu
i govori na samo Kristu da joj udijeli svu muku i teret svoga djeteta na
njezina pleća? Marija? Ne, Marija nikada nije molila drugo do volje Božije. Marija
je majka samo ako je gledamo kao Katoličku Crkvu kada god je se sjetimo i što
god je molili. Može li itko uopće zamisliti koji je to teret za svećenike i
pastire koji su pod udarom iskušenja isto i više nego vjernici i narod? Kada
god molimo Mariju, mi zapravo stavljamo svoj teret i svoju depresiju, svoj
nemar i lijenost, sve na teret ljudi koje uopće ne slušamo pozorno i u Duhu
Svetome dok propovijedaju. Marija, to je onaj prvi do tebe. Da li mu se treba
klanjati, da li ga treba uzvisivati ili ga je potrebno pokušati doživjeti? Zar
ga ne zovemo svojom obitelju, svojim prijateljem, svojim susjedom, svojim
bratom ili sestrom? Kako možeš okrenuti leđa prvome do sebe i onda otići moliti
krunicu? U kakvom to stanju mora biti čovjek koji tako postupa? Da li je u
stanju nadnaravnoga doživljaja i iskustva vjere? Ako jest ( jer moli dugo i
uporno), zašto prvome do sebe govori o kažnjavanju i bogatstvu zemaljskom?
Zašto ne govori sebe, zašto ne klanja se Kristu, Gospodinu pred svojim
najbližim bratom ili sestrom? Zašto razmišljamo kao pogani kada slušamo nekog
brata u svećenićkoj odori, zašto nismo u stanju komunikacije s Kristom? Zašto
uzdišemo i okrećemo se, škripimo i šuškamo, stojimo i ne znamo što se događa pa
čekamo da nam pokažu kada treba kleknuti, a kada sjesti? Zašto smo kao muhe bez
glave? Bog zna. Ako već ne znamo gdje smo i kako se zovemo, zašto ne ušutimo
nego se pravimo kao da smo iznad svih drugih oko sebe, kao da smo bolji od
svoje vlastite djece, kao da smo pametniji od svećenika? Zašto nismo svjesni da
je Marija koju molimo zapravo pokraj nas i da joj ne damo da nas zagovara i ne
primamo obraćenje koje i tako i tako već imamo po krštenju. Pa, kad smo već se
krstili, što nam još treba i Marija? Zar nije Marija ta koja obraća u Međugorju
sve narode, zar nije Gospa Lurdska poruka za sve, za cijeli svijet, a to znači
za pogane? Zar mi nismo ništa svjesniji od pogana? Činjenica je da Mariju
uzdižemo i na poseban način štujemo te ju molimo, ali je veliko pitanje što nam
je u srcu kada molimo krunicu. Jedna molitva može pokrenuti brda. Puno molitava
moralo bi od nas napraviti anđele, a mi se ponašamo kao da smo još uvijek u
grijesima, i to onim najobičnijim; esdepeovci, koji govore da ne vjeruju,
svetiji su od nas koji molimo krunicu.
„...očekujem uskrsnuće
mrtvih...“ – dakle vjerujemo da ćemo umrijeti , a govorimo o duši besmrtnoj kao
da smo odgojeni u nekoj životnoj filozofiji reinkarnacije.
Znamo da su kreposti
katoličke: vjera, nada i ljubav. Ne znam kakva nam je vjera i ljubav, samo znam
da se ljudi uopće ne nadaju. Ako se ljudi ne nadaju, kako mogu vjerovati i kako
mogu poznavati ljubav? Zar ne kažemo da nada umire posljednja? Zar ne znamo da
je vjera naša stanje i iskustvo Boga i da ne može nestati? A što bi tek onda
značila Kristova ljubav u nama? Što onda kada nam, poslije nas, umre i nada?
Tada konačno dolazi Krist u svojoj božanskoj ljubavi, a tada znamo što
vjerujemo. Izgleda da nada mora umrijeti što prije.
2014-01-03 16:11
Nema komentara:
Objavi komentar