Nadahnuće i agresivnost
Nikada nisu znanstveni
dokazi uvjetovali katoličanstvo, iako se može reći da su ljudi često religiozni
na znanstvenoj osnovi.
Nadahnuće od Boga ne možemo
mjeriti, najčešće mu se divimo jer, primjerice, neka prelijepa simfonija budi u
nama nešto uzvišeno pa to pokušavamo i naučiti slušati životinje od kojih
mislimo da smo potekli i s kojima se uspoređujemo. Gledamo duboko prema dolje i
osjećamo se najmoćnijima na svijetu. U životinjama pronalazimo sebe i
gospodarimo njima pa je logično da primijećujemo da su nam inferiorne ili ih se
bojimo ako su divlje zvijeri. Životinje su poslušne Bogu i slave svojim
osobinama svojega Stvoritelja, one su savršenstvo stvaralaštva Božijega, kao i
priroda općenito. Životinje najčešće gledaju na čovjeka kao da su svjesne svoje
inferiornosti, često su poslušne čovjeku koji je moćniji od njih. Ponizne su i,
ako im Bog da, ponekad se obrane od čovjeka koji ih napada i uznemirava. Ljudi
to uglavnom tumače kao pogrešku za koju je kriva životinja jer nesvjesno od
životinja očekuju da će biti etički i moralno podobne pokraj čovjeka koji sebe
gleda kao savršenstvo. No, čovjek od životinje upija njezinu prirođenu
agresivnost koja je životinji neophodna za preživljavanje. Čovjeku agresivnost
nije normalna, kada je čovjek neumjereno agresivan, zatvaramo ga u kavez i
kažnjavamo ga jer čovjek može tu kaznu razumijeti, ima etiku i ima savjest.
Kad smo kod znanosti, ljudi
nisu otkrili što je mozak ljudski i ne poznaju veći dio moždanih funkcija.
Vjerojatno će se to u budućnosti promijeniti.
No, Bogu nije najvažnije da
se čovjek opredijeli samo za zapovijedanje životinjama. Bogu je važno da
čovjek, kao Njegovo najsavršenije stvorenje, postane što bolji, po uzoru na Njega.
Zato u Boga treba čovjek više gledati nego u prirodu i tada dobiva nadahnuće
božansko, ma što činio. Čovjek tada postaje onakvo ljudsko biće kakvo nema
agresivnosti jer mu agresivnost u Gospodinu nije potrebna kao životinjskom
svijetu. Bog pripitomljava čovjeka i to onda kada čovjek nasluti ili povjeruje
da mora biti nešto više u njemu samom od prirode jer je logično da tako
superiorno biće mora imati svoj pravi uzor. Uzor čovjeku ne može biti samo
flora i fauna jer inače čovjek ne mora biti čovjek, zaista, nego samo još jedna
opasna zvijer u prirodi.
2014-01-05 06:53
Nema komentara:
Objavi komentar