Uzalud sve sile grozne, makar bile i u nekom neobičnom uvjerenju da su one
od Boga. Izrael se borio protiv snažnoga neprijatelja u čvrstoj svojoj vjeri u svojega
jedinoga kralja, Gospodina nad vojskama. No, isti taj Gospodin, vođa svojega naroda,
predodredio je skromnoga pastira Davida za kralja zemaljskoga istome tom narodu.
David je, znamo, svojom vjerom jedini doskočio naizgled vrlo jakom i nepobjedivom
neprijatelju.
Također je naš Bog Isus bio onaj koji je vjerom svojom neograničenom u Oca
na nebesima pokazao Izraelu kako se vjeruje. Farizeji su bili najugledniji i najjači
vođe i savjetnici Izraela. Ono što su oni preporučivali narodu strogo se je poštivalo,
a oni su preporučivali slušanje zapovijedi Gospodnjih. Zapovijed je Gospodnja bila
oduvijek da se čovjek mora svojim trudom izboriti za milost Božju, ali da se jedan
dan u tjednu obavezno posveti molitvi jer molitva je zaista ono što donosi milosrđe
i sreću čovjeku vjerniku te je tako nastala i zapovijed po kojoj se ništa toga dana
ne smije raditi, ne zato da se ljenčari nego zato da se Boga jedinoga moli i slavi.
Farizeji su od Deset Božjih zapovijedi načinili mali milion novih zapovijedi
i propisa te je tako nastao i zakon veliki kojega su nastojali svi u tančine provoditi
pa ništa drugo nisu vjernici dostigli ni učiniti jer su neprekidno bili usredotočeni
na slovo i riječ zakona Izraelskoga. Do poštivanja zakona dolazilo se sitničavim,
ali slijepim i nerazumnim ispitivanjem onoga što jest po zakonu i onoga što nije,
a to više nije bio smisao onaj koji se nalazi u Deset zapovijedi Božjih.
Jedan dan se odmaraj da slaviš Boga jer ti je uzaludan svaki trud pred Gospodinom
ako Mu ne vjeruješ. To je smisao zapovijedi.
Taj jedan dan odmora Izraelci nisu ništa radili, a onaj tko je slavio Gospodina,
slavio ga je u opuštanju i zaboravu svih mukotrpnih obaveza u sedmici jer moliti
Boga može se jedino kada Mu se čovjek prepusti. Mnogi Izraelac je vjerovao onome
što su Farizeji tumačili, ali mnogi također zaboravio je pri tom ono najvažnije:
Boga moliti i slaviti Mu veličinu i dobrotu. Nije niti neobično što se je mislilo
da ni liječnici ne smiju raditi na kraju sedmice jer liječnici su bili svećenici
uglavnom i držali su da je njihovo liječenje također mukotrpan rad od kojega se
moraju onoga jednoga svetog dana odmarati pa se događalo da čak i umiru ljudi samo
zato jer je liječnicima neradni dan. Danas je to uobičajena pojava u svijetu, čovjek
gleda kako netko kraj njega umire i ne sjeti se uopće da bi možda mogao pomoći,
zaboravili smo kao što su ljudi to uvijek zaboravljali.
Upravo taj zaborav na onoga koji treba našu pomoć Gospodin je htio spriječiti
i naučiti čovjeka da gleda na ljude oko sebe, a ne na lažne bogove i njihove prazne
zakone. Zbog toga je običaj vjerski da se Boga slavi u zajedništvu i da se u tom
slavlju obilaze bolesnici, obitelj i potrebiti, to je smisao zapovijedi koja zabranjuje
samo rad, rad i rad jednom na kraju sedmice.
Kada je Isus izliječio bolesnika, vjernici u narodu su prestrašeno gledali
u Njega i Frizeje, a Farizeji su tada optužili Isusa, Boga svojega da ne poštuje
svoje vlastite zakone, ne znajući da su oni pogrešno protumačili zakone i zapovijed
odmaranja te ju u svojoj ljudskoj nevjeri potpuno izobličili. Toliko su bili slijepi
mnogi vjernici Izraelovi da su odlučili pogubiti prije ili kasnije svoga Boga.
Samo u radu ne može biti nikakav spas. Rad prekomjerni nas navodi da se
zaboravljamo odmarati. Mnogi ljudi se ne znaju odmarati, a još više nas ne zna smisao
blagdana kada se slavi Boga u zajedničkom okupljanju. Čovjek može živjeti usamljeno,
ali ne može niti u društvu živjeti ako ne gleda na čovjeka do sebe, posebno onda
kada je taj čovjek pokraj nas u nekoj nevolji. Mi danas ne znamo niti pomoći jedni
drugima pa pripovijedamo kako su nam došla strašna vremena. Nisu. Tako je bilo od
kada je Bog stvorio Adama i Evu. Oni moraju biti jedno da bi se vratili u raj, moraju
se učiti zajedništvu, a to se postiže samo preko zajedništva s Bogom. Ako čovjek
nije u zajedništvu s Bogom u kojemu se čovjek i Bog prepoznaju i upoznaju, ne može
nikada i nikako naučiti ljubiti drugoga čovjeka.
2014-01-22 06:34
Nema komentara:
Objavi komentar