Izrael je pred Bogom svojim uvijek bio
podvojen narod, podvojena osoba. Taj narod je bio od Boga izabran, ali ne zato
privilegiran kao nešto i netko bolji od ostalih naroda. Izrael je slavio
Gospodina, Boga svojega, ali bio je to grešan narod. Podvojenost toga naroda
uslijedila je zbog grešnosti njegove pred Gospodinom, kao što je i grešan
čovjek u sebi podijeljen, odnosno nije posvećen sav Bogu nego ima problem
sebičnosti i nastoji sačuvati svoj život, a tek onda otići u hram i slaviti
Boga.
Zbog svoje podvojenosti Izrael je bio previše
slab narod pa su ga drugi narodi vješto uništavali, napadali i uznemiravali kao
zli dusi.
Zbog okorjelosti srdaca naroda svojega,
Gospodin popušta Izraelu i pokazuje mu svoju blagost i popustljivost. No, svaka
Božja popustljivost ima granice preko kojih ne može ići i stoga ne treba od
Gospodina očekivati da će onome koji Ga zamoli predati sve što mu treba i što
poželi.
Gospodin vidje da je neprijatelj Izraelov
silan i jak te pomože Izraelu da se obrani i pobijedi u borbama kako bi
neprijatelj Izraelov uvidio da je Izraelov Bog, Gospodar nad vojskama jači i
moćniji od svih lažnih bogova. Stoga Bog daje Izraelu željenoga poniznoga
kralja Davida.
David je zaista bio ponizan, mlad i imao je
silnu vjeru i ljubavi puno za svoga Boga i služio je vjerno svojemu narodu. U
ratovima i okršajima je to izgledalo kao da skromnog Davida prati neka strašna
oružana sila kojoj se ne može doskočiti te je pobjednički kralj David postao
slavan kao jak i snažan čovjek i kao onaj kojemu nitko oružjem ne može biti
ravan. Bog je Davidu dao da pokosi neprijatelja brzo, lukavo i hrabro te je
David izgledao kao veliki ratni zločinac da bi mogao imati autoritet nad
neprijateljem i položaj siguran u svojemu narodu.
Kasnije se David ogriješio o zakon pa mu
Gospodin oduze pravo da Mu David gradi hram i slavi Ga jer je ubijao mnogo pa
se uzoholio.
David je potekao od loze Abrahamove, Izakove i
Jakovljeve te je imao nasljednika sina, koji je Gospodinu nad vojskama izgradio
svetište, i nastavio je lozu naroda Božijega sve dok ne dođe vrijeme Isusa,
Mesije.
Kako je mogao Gospodin dozvoliti da u
rodoslovlju Isusa Krista postoje neki zločinci?
Kako može zločinac biti dio svetoga
rodoslovlja Isusa Krista? Jednostavno zato što počiniti zločin i upotrijebiti
vojnu silu jest uvijek manje zlo i manji grijeh nego prihvatiti neke druge
ljude i narode koji vole i štuju lažne bogove.
David, zločinac, pobijeđivao je lažne bogove
zahvaljujući samo svojoj poniznosti i vjernosti Bogu Jedinome, Gospodinu
Izraelskom.
Stoga i sam Sin Božji Isus može izgoniti zle
duhove iz čovjeka koji je opsjednut jer takav pacijent više vjeruje u svoju
vlastitu moć, a to su lažni bogovi, nego što ponizno slavi Boga Jedinoga.
Iz toga se nameće zaključak da je samo
poniznost i odavanje slave Bogu Isusa Krista dobar i uspješan način kojim se
pobjeđuje i onaj najjači i najokorijeliji neprijatelj, grijeh ljudski,
sebičnost i nevjera. 2014-01-27 08:37
Nema komentara:
Objavi komentar