Samosagorijevanje
1.Pateći Krist neprekidno uskrsava i to nakon što prolazi
kroz pakao i pohodi mrtve. Vjernici se obraćaju i suuskrsavaju s Kristom
neprekidno. Najsigurnije uskrsavanje s Kristom je misno katoličko slavlje,
privilegirani susret Krista-Žrtve i žrtve vjernika, jedni drugima prinose sebe
i u toj žrtvi ljubavi uprisutnjuje se Živi i Vječni Sin Boga među pojedincima,
u zajedništvu njihovom.
2.Krist je nakon svoje otkupljujuće smrti na križu sašao nad
pakao, prošao paklom, odnosno pohodio mrtve, a pravednici su ustajali od
mrtvih. Nakon toga Krist je živi, Sin Čovječji, uskrsnuo i našao se među
ljudima na zemlji, ukazao im se, dao se je vidjeti od svojih sljedbenika. To
izgleda kao da je važnije bilo živuće ljude pohoditi prije konačnog uzašašća,
kada je Krista postavio Otac sebi zdesna. Oni mrtvi su i tako već konačno bili
pravedni ili ne.
3. Krist je, dakle, pokazao svojim učenicima da je preživio
svoju smrt jer umro je sigurno kako bi i grijeh sasvim sigurno nestao zauvijek,
odnosno poginuo na Kristu umrlome, zajedno s Njime.
4. samo Bogu Dobrome je moguće to sve izvesti i učiniti ono
što je učinio, opravdao je Sina Čovječjega, uskrisio Ga kao Pravednika.
5. grijeh, kojega zovemo raznim imenima, zapravo nije nikada
i nikako mogući bog i božanstvo jer je očigledno Krist njega zavarao, odnosno
sam se je lažac prevario, ne prepoznajući Istinu i umro, poginuo, nestao,
propao. Budući da je propadljiv, grijeh zapravo ne postoji, ali je realna
opasnost za čovjeka, grešnika i vjernika.
6. grijeh bi zapravo bio čovjekov neposluh Vječnome Bogu, a
time i udaljavanje od Istine, odnosno stvarnoga postojanja.
7. Kakvo bi to moglo biti nestvarno postojanje? U usporedbi
sa Svemogućom i Vječnom Osobom, Stvoriteljem svega, čovjek je nesavršen,
nedovršen, nezreo. Ljudski grijesi su neistine i nestvarnost; 8. grijeh je
zapravo “opasnost za čovjeka” koja je
vrlo moguća i realna, iako ne postoji u onome trenutku kada se ostvaruje (
postoji opasnost, primjerice, da će se malo dijete opeći i to je realna i
zaista postojeća činjenica, ali ona prestaje postojati kada se dijete zaista
opeče jer tada više opasnosti nema da će se dijete opeći nego je činjenica da
se je dijete opeklo; samo nastaje nova, druga opasnost da će se dijete opet, i
ponovo opeći). Sve moguće opasnosti za ljudska stvorenja Božija, Krist je
ostvario na sebi pa je grijeh nestao konačno i zauvijek jer je Bog jedini koji
može onemogućiti sve postojeće realne mogućnosti.
9.Grijeh je u sebi sagorio, izgorio jer ga je iznad njega u vatru
privukao Onaj koji ne može umrijeti, a ne uskrsnuti poslije smrti jer je Istina
i činjenica da neprekidno živi u svojim mogućnostima i naročito u ostvarivanju
samoga sebe , u ljudima, u mogućnostima ljudskim, u vječnosti, u duhovnome i
nevidljivome, ali ne zato manje realnome.
2608 2127
Nema komentara:
Objavi komentar