Građanska deklaracija o vjerskom znakovlju
Navikli smo obilježavati nevidljivo raznim obrednim činima i
dodavati k tome predmete i sličice, odnosno znakove.
Obred Kristove žrtve, odnosno misno slavlje katoličko,
odnosno Euharistija je događaj koji nam, uz pomoć spomena na Isusa i Njegovo
otkupljenje svih ljudi od grijeha, uprisutnjuje duhovni susret sa Živim, s
Istinom (koja jest apsolutna, ali to ne znači da ne može biti i apsolutno
relativna ako to želi i ako je tako pristupačnija ljudskim bićima) gdje se
žrtva u ljubavi vjernikova sjedinjuje s Kristom-Žrtvom Ljubavi za čovjeka. U
stvarnosti, koju svatko vidi sa svog subjektivnog stajališta, vjernik ponire ,
kako koji, dublje u tu istu stvarnost, do same srži jer Isus se daje bezuvjetno
kako bi komunikacija Boga i naroda njegova bila učinkovita, posvećena i
napredujuća za čovječanstvo koje ima jednoga dana čitavo biti predano u tu duhovnu,
nevidljivu i vječnu budućnost.
Svetost se ne pripisuje predmetima nego osobama, odnosno,
ako je neka osoba posvećena i blagoslovljena, tada je i okolina te osobe i
njezina djela praćena Božjim sudjelovanjem, što uvijek ispada bolje od
svakidašnje stvarnosti.
Ako samo uzmemo neku sliku ili crtež, ili gravuru koja
predstavlja nekoga svetog, to ne znači da je slika postala sveta i, još gore,
na neki način magična, čarobna ili da djeluje kao da kroz nju djeluje Bog.
Ništa ne znači, ni dobro, ni loše, ako je predmet urešen
Božjom slikom ili vjerskim znakovljem. No, ako netko vjeruje da predmeti sami
od sebe jesu dobri ili loši u svojoj biti, taj štuje nešto što je načinila
ljudska ruka ili je prirodna pojava i ako se tome klanja, to je najstrašniji
smrtni grijeh i najgore poganstvo.
Duhova ima, odnosno osoba, koji su više ili manje dobri ili
zli. Oni mogu dobro ili loše djelovati, no, puno teže i gore djeluje prazna
vjera u zamišljene duhove ili magičnost i moć raznih predmeta.
Na žalost, u podsvijesti vjernika događa se vrlo lako da
poistovijeti neku sliku sa svojim vjerskim osjećajem. Vjernik se tada uglavnom
pokaje i pomoli, ili se ispovijedi, a za njega, kao i za sve ljude, neprekidno
moli cijela Katolička Crkva pa se rijetko događa da praznovjerje uzme maha kod
vjernika.
Ima slabih u vjeri, grešnih i pogana kojima je znakovlje
raznorazno isto tako važno ili nevažno kao i vjera u Krista, Gospodina; takvi
rijetki ljudi mogu poistovijetiti običan skup zvijezdica sa samim nevidljivim i
snažnim i slavnim Gospodinom Ocem i Sinom i Duhom Svetim koji je ljubav i
istina, svjetlo života svakome tko u Njega i Njemu vjeruje.
Ako netko iz političkih ili ekonomskih razloga uzme znak
zvijezde, vjerniku se ne događa ništa, ali ako netko uporno tumači da te
zvijezde predstavljaju Jedinoga Boga, to je običnan, naobičniji pokušaj
manipulacije i nepoznavanje ljudi, povijesti čovječanstva te svijeta općenito.
Namjerna manipulacija je strašan neetički čin i Gospodin ga strogo kažnjava,
odnosno, dopušta onome tko želi manipulirati da snosi posljedice svojih
namjera, odluka, riječi i djela. Ako pak netko vjeruje Jednome Bogu pa zatraži
oproštenje grijeha i to po pravilima koje nam daje Isus i koja se nalaze u
Svetom pismu, izvještajima vjernika, tada nema kazne jer Gospodin oprašta sve
grijehe koje vjernik donese pred Njega i traži oproštenje, odnosno svjestan je
kakav grijeh je počinio u svojim ljudskim okvirima. 2008 1550
Nema komentara:
Objavi komentar