Azil za sotonu
Prvo je BOL pa
nema dovoljno koncentracije.
Kad čovjek NIJE
USREDOTOČEN na ono što uči, ne može izvesti neki zaključak, samo nastoji
ponavljanjem nekih tvrdnji spoznavati,
Ali uglavnom
razmišlja o svojoj boli i nelagodi ili o tome kako to spriječiti. Gotovo ništa
ne spoznaje što ima tada za njega nekog smisla.
Skoro sve ljude
nešto boli, tišti, muči, kinji, stvara nelagodu i nezadovoljstvo, utječe na
nerve, ide na živce ili čak i čovjek svjesno
zaista prilično pati. Zamaskirana bol uzrokuje u svakom slučaju
nedostatak koncentracije. Bol uvijek postoji, svjesno ili podsvjesno, manje ili
više, manja ili veća. (u konačnici je bol nedostatak ljubavi u koju svrstavamo
i razumijevanje i opraštanje, i sreću i milosrđe, i iskrenost i slobodu...). čak i ako učite od
voljene osobe, a ona u biti nije neka „topla“ osoba, odnosno nastoji „hladnokrvno zahtijevati jaku
samokontrolu“, već i to vam prouzrokuje nelagodu ili , jednom riječju: bol.
Ako nema
usredotočenosti na ono što se uči i ako je gradivo nešto sasvim novo i
nepoznato, nema gotovo nikakve šanse, odnosno prilike za normalno RAZUMIJEVANJE
pa prema tome, takvo učenje ne daje nikakvoga ZAKLJUČKA, a naroćito nema niti
smisla, a ako ima smisla to što se uči,
opet nema smisla pokušati razumijeti smisao gradiva kad učenik nije usredotočen
i gradivo je strano i nepoznato, odnosno preteško i komplicirano, možda previše
apstraktno ili neistinito ili nedokazano.
Ako nismo uspjeli
nešto zaključiti, nismo spoznali smisao podataka koje možemo ponavljati i više
od pet puta, u nedogled, nećemo bit lekcije nikada zapamtiti, NEMA MEMORIJE
koja može od takvog učenja zapamtiti više od dvje-tri riječi, makar učenik imao
velike sposobnosti pamćenja i razmišljanja.
Prema tome, ne
može se naučiti gradivo. ŠTO JE I KAKO RADI LJUDSKI MOZAK, FUNKCIJE MOZGA, POZITIVAN NAČIN
DOKAZIVANJA u zdravstvenom odgoju su rezultati koje mora znati i postići dijete
od jedanaest godina. U isto vrijeme treba naučiti razlikovati nepravilnosti i
deformacije u razvoju od fizioloških promjena koje prate pubertet.
Ambiciozno. Kao
katoliku kojemu nikada te stvari, odnosno gradivo nisu bile jasne, čini mi se
prekomplicirano i besmisleno. Kakve to veze ima sa zdravljem i što se uči na
drugim nastavnim satima, ako ovo sve može dijete naučiti za koji časak i
„pravilno razumijeti“, odnosno ne činiti u praksi ono što je tako dobro naučilo
teoretski? Kako upotrijebiti mozak i fiziološke funcije zna najbolje lažac i
otac laži, a tko živi u zdravoj i nedeformiranoj
sredini? Zašto se ne uče deformacije mišljenja i što je to fiziološka promjena?
Da li je začeće fiziološka promjena, da li je vađenje dijelova tijela pravilno
dokazivanje mentalnog zdravlja?
Sve mi se
pomiješalo, ali ima djece još koja ne vole ići u crkvu i ganjaju se s mačkama,
a možda i treniraju nešto ili imaju vremena za bavljenje sportom. To su sretna
i pametna djeca, vjerojatno će netko nešto i spoznati i naučiti pa reći to nama
katolicima nekim običnim, „svojim“ riječima. Zanima me kako će reći da nastaje
život? Velikim praskom u kaosu koji se nalazi u epruveti? Što ako roditelji
završe u umobolnici ili u zatvoru dok dijete još nije našlo posao? Da li se uči
u geografiji i biologiji prije jedanaeste godine kako preživjeti u gradu gdje
ne raste hrana? Ako djeca završe u Domu za nezbrinutu djecu, kako će se
zaposliti i živjeti kad navrše punoljetnost i nauče sve zakone? Hoće li se
stići zaljubiti ili oženiti? Hoće li biti pametnjakovići koji znaju načiniti
abortus kao reći „dobar dan“...uzgred budi rečeno, da li je abortus fiziološka,
kemijska, mentalna ili zakonska promjena u organizmu? Kako će savladati bolesti
koje će nastati, a o kojima znanost danas pojma nema? I što kada se smanji
natalitet u svijetu, a poraste broj potrošača? Hoće li Marsovci izgraditi do
tada azil za zdrave ljude?
3008 1438
Nema komentara:
Objavi komentar