Očiglednost
krajnje svrhe postojanja Katoličke Crkve
Izvanjsko
štovanje ljutilo je pravednoga Isusa, pa on govori na jednom mjestu kako se
vjernici u svom štovanju ponašaju licemjerno jer ono najosnovnije zaboravljaju,
a to je pravednost, milosrđe, vjernost.
I nama su
danas puna usta pravednosti, milosrđa i vjernosti.
Da li smo
zaista postali tako dobri i plemeniti? Nismo jer se žalimo da pravednosti
nemamo, a žalimo se jer samo izvanjski štujemo pravednost donošenjem zakona po
kojima se očituje da pravednosti ne postižemo. Znamo li uopće kako opća
pravednost izgleda? Kako biti u isto
vrijeme pravedan prema svima, da “vuk bude sit, a ovca cijela”? Posežemo za
kompromisima, a to sigurno Isus nije nikada naučavao, osim onoga mjesta na
kojem je rekao da se što prije nagodimo ne bismo li izbjegli doći pred sud
pravedni. Očigledno, nitko se ne može pouzdati u pravednost sudova jer o pravednosti
nemamo niti pojma kako izgleda. Znamo samo za nagodbu. No, kompromisi nisu
idealno riješenje niti za jednu stranu, niti za jednu osobu, to je samo
“privremeno” stanje dok ne otkrijemo zaista što je pravednost.
Pravedni ne
znamo biti naročito onda kada previše to pokušavamo. Padamo u klopku
objektivnosti. Kompromise načinimo, a niti jedan subjekt u kompromisu ne
doživljava pravednost na djelu. Nedavno smo čuli kako ne znamo uopće prosuditi
što je pravo. To možemo jedino na subjektivnoj osnovi, ali tada dolazi do
krvoprolića i nema milosrđa. A da vjernosti također nemamo, vidi se iz primjera
kako ne znamo činiti pravedno, a pravedno je jedino žrtvovanje.
To nam nikako
ne dolazi do svijesti, uopće nam ne ulazi u uho takva postavka. Kako može
trpljenje nadoknaditi učinjenu nepravdu, naše trpljenje nama učinjenu nepravdu?
Samo u slučaju da pretrpi i onaj koji nam je nepravdu učinio, dakle, sveopće
žrtvovanje bi bilo najbliže Isusovom pojmu pravednosti. Nezamislivo je ljudima
kako bi na taj način zapravo odmah došli do sreće, odnosno do vjernosti i
milosrđa istinskoga, do Boga, a tada bismo postigli najidealniji poredak u
svijetu.
Kako bi tada
svijet izgledao? Teoretski ne bi bilo razloga ni za koga bacati se u trpljenje
i žrtvovanje jer nitko ne bi nikoga napadao. Lijepo zamišljeno, iako
idealistički. No, i kada bi bilo tako idealno, ljudi bi i dalje umirali i
stradavali bez svojega vlastitoga poticaja na trpljenje i žrtvu. Jer je u
ljudskoj biti grešnost; koliko god usavršili svoju vjernost, ne možemo biti kao
Bog jer smo stvorenja Božija koja se moraju slobodno razvijati u plemenite
osobe.
Kao što se
nekada štovalo ono što nije bilo živo i vrijedno poštovanja, lažni bogovi, tako
i danas , kada smo malo etički napredovali, opet mimoilazimo bit štovanja,
odnosno štujemo općenito pojmove kao što su pravednost i milosrđe te vjera i
religija. To je prazno štovanje, ako kažemo da smo religiozni, mislimo da smo
odali počast i slavu Bogu. Nismo, nismo ništa učinili, samo smo umazali
poganske jezike pojmom od kojega smo napravili ideal.
Da su
pravednost, milosrđe i vjernost nemogući i neostvarivi dokazuje sam Isus koji,
nakon svoje kritike lažnoga štovanja, govori: “nećete me više vidjeti dok ne
kažete: blagoslovljen Onaj koji dolazi u ime Gospodnje”. Poslije toga, Isus je
iz čista mira, zbog pravednosti, milosrđa, pouzdanja, vjernosti i ljubavi za
čovjeka grešnika, otišao na Golgotu te otkupio od grešnosti sve ljude svojom
nezamjenjivom žrtvom. Stoga je jedini izlaz iz općeg nereda štovanje
Krista-Žrtve, a to je zapravo blagovanje Krisove Krvi i Tijela. (Evanđelje po
Mateju, glava 13, redak 23-39)
Nema komentara:
Objavi komentar