Učenici i žene
Rađanje djeteta, ili više djece odjednom, može biti teško za
ženu, mukotrpno i, ponekada, tragično. Puno je veća tragedija muškarcu čak i
sama pomisao da bi morao pretrpjeti tako “užasne” muke. Muškarci ne razmišljaju
kako je rađanje nastavak procesa, koji započinje kada se žena predaje i začinje
dijete, te samo početak kraćeg razdoblja nježne brige oko novorođenčeta i sebe
same, a tek onda i beskrajnog razdoblja koje je zaista mukotrpno, a to je
odgajanje djece. Rađanje je samo jedna postaja na putu ženstvenosti i ženskosti
te se ne može odvojiti od ostalih postaja, odnosno izdvojiti kao jedan
samostalan događaj. Zato muškarci žele ženama olakšati rađanje ili ih riještiti
tih muka pa izmišljaju umjetnu oplodnju, posvajanje djece, kontarcepciju i tako
redom. Žene su u toliko nezahvalnom položaju da često pristaju na takav neuki stav
prema rađanju pa, ako muškarci misle da se razumiju u ženska posla, nema ženi
drugoga nego poslušati i objeručke prihvatiti svaki pokušaj muškarca da spozna
ženu koju obilježava kao “muškarca bez muškosti” ili kao “kost od muškarca,
samo jedan mali dio svega onoga što muškarci jesu”. U takvim razmišljanjima o
ženama, žena bez muškarca ne može živjeti (i žene to priznaju često), a žena
koja je sama mora s vremena na vrijeme imati muškarca pri ruci što vodi u
potpuno pogrešno prilaženje muškarca ženi. Žena onoliko ne može bez muškarca
koliko i muškarci ne mogu bez žena.
Isus je odabrao apostole koji su Ga slijedili, ali nisu oni
bili jedini učenici Kristovi. Žene koje su bile neudane ili bez većih
odgovornosti, samostalne, odnosno u zajedništvu, slijedile su Isusa vjerno kao i
apostoli. I kao što su dvanaestorica bili predstavnici svih ljudi iz Božjega
naroda, tako su i te žene bile predstavnice. Neki su bili bogati, svi su
sigurno imali obitelj, neki su bili učeni, ali svi su bili grešnici. Svi su
imali posla sa zlim duhovima različitih ljudskih grijeha. Svi su također bili
izliječeni i sveti pokraj Boga živoga. Zašto Isus nije odabrao niti jednu ženu
za poslanicu svoju? Vjerojatno zato što je znao da ustoličuje Crkvu svoju na
dvanaest temelja i na čelu s Petrom. Vjerojatno Isus ne bi imao ništa protiv
učenoga ili neposrednog razgovora s nekom ženom, ali žena uglavnom ima drugi
posao od muškarca, odnosno žena rađa, a muškarac radi u velikim naporima.
Muškarac je taj koji odlazi svojevoljno u smrt, a žena je ona koja samo
pristaje na smrt ako nema boljeg izbora.
Crkva koju Krist utemeljuje nije samo za muškarce nego za
one kojima je jedini posao naviještanje do kraja, ako treba i do smrti
mučeničke. Stoga se učenik Kristov ne ženi, ne odječuje i nema obitelj. Žena je
pak sama po sebi simbol i nositeljica doma i obitelji, a također je sama po
sebi već vjerna Bogu jer je u biti poslušnica. Žena sluša i mnoge žene bez
problema čuju Gospodina pa su vjerne.
Osoba koja je po sebi u srži svojoj poslušna, ne može voditi
naviještanje Radosne vijesti nego onaj koji ima pravo glasa, zborenja i
naviještanja Krista koji je Božja riječ. Evanđelje mora biti izgovoreno
riječima jer ga ljudi moraju imati prilike čuti. Ne vidjeti, ne spoznati, ne
osjetiti nego čuti. Žene nitko ozbiljno ne sluša kao podučavatelje i to nije
ništa loše nego žene svi slušaju kao što se slušaju majke, roditeljice.
Žena uvijek naviješta vjeru u Gospodina, čak i tada kada je
poslušna i šutljiva, ona svojim djelima i svojom intimom i nutrinom moli
Gospodina i izvršava svoj posao. I ona najučenija i najpametnija, odnosno
najinteligentnija žena želi iskustvo majčinstva jer je to nevjerojatno
pozitivno iskustvo života općenito.
Muškarac može i ne mora željeti biti otac, njemu očinstvo
nije često na prvom mjestu već briga za sebe i svoju obitelj pa onda i briga za
cijelo pleme, odnosno narod.
Među učenicama Isusovim bijaše i Njegova zemaljska majka,
uzor poslušnosti.
Svoju majku Bog je uzvisio nad svim stvorenjima.
Nije bez veze i nije bez dubokog razloga majka Isusova
dobila ime koje je za žene ime žensko nad svakim imenom ženskim, Bezgrešno
Začeće.
Majka Boga je bila bez grijeha kao što je Isus bio i jest
svet, kao što je Bog tri puta svet.
Razlika je u tome što je Bog Stvoritelj, Otkupitelj i
Spasitelj svih stvorenja, a Bezgrešno Začeće je najuzvišenije Božje stvorenje,
Božje djelo i Božja slava. 2009 850
Nema komentara:
Objavi komentar