Obredni ples i
dramaturgija
Pričat ću ti o
ljepotama starenja u ljubavi prema Bogu i svojima,
prema nekima koji
neprekidno odlaze u smjeru svoga ponora,
prema svetima i
onima kojima zahvaljujem što moja si svojina.
Pričat ću ti o
obavezama i o tugi, o ravnopravnosti raznih sonora.
Reći ću ti kako
sam zavoljela sebe i navikavam se u cjelovitosti,
onako kao što je
to oduvijek bilo, u ljubavi različito predavati,
tražeći ono što
ljubav sigurno nije pa to napadati u silovitosti
ili, najteže,
naići na ljubav pa joj, postepeno, od sebe davati.
Kada se predajem
u ljubavi, to nikada u potpunosti nije
i to rijetko kada
na ljubav naliči, bez puno hrabrog ispoljavanja
osjećaja koji
nestalni su i iza kojih se ljubav rijetko krije
i koji samo služe
za dramaturgiju koja stvara puteve predavanja.
Iz ljubavi prema
domovini, iz jada prema narodu koji je nema
ili je ne zna
pokazati bez nekog prosvjeda ili rata, ja prosvjedujem,
i to ne nikako
mirno i sabrano, već s osjećajem koji oluju sprema;
ratujem za ljubav
prema prvim susjedima koje najmanje posjedujem.
Spomenut ću ti
ljubav prema onome koji se kao neprijatelj podmeće
baš pod moje
korake i na nekim mojim ljubavnim ophođenjima.
Vole namjerno
izazivati, glume loše i pokazuju lice od sreće;
neki se žale na
bolesti, a neki me žele omrznuti mojim rođenima
pa mi izgleda kao
da me mnogi vrbovati žele, navući na svoju stranu,
i često me otac
laži u svemu tome rado dođe provjeriti i navija kolo
na svoj žrvanj,
dogodi se i nekoliko puta u jednom jedinome danu;
a ja ni za
prijateljstva mnoga ne znam i da, uvijek zapjevam solo
pa se poslije
kajem što nisam staložena i što nisam u igri bolja bila.
Postaviti se
neprijateljem nekome tko mi pokazuje ulizivanje
da bih ga navela
zaigrati osjećajnu dramu koja bi se jako zapjenila
te izmamila
iskrenu uzaludnu mržnju, sotonino prokazivanje,
to mi je zaista
zamršen scenarij, ali uvijek vodi razotkrivanju
u kojemu se
prepoznaje nedostatak ljubavi prema čovjeku i Bogu.
Tada mi je
najgore, tada i ja sam sklona jadu i razboljivanju
jer to je
najteže, jer pojasniti ne stignem i pomoći ne mogu,
pobjegne sotona i
ostane na čovjeku isto takav jad i pusta samoća
kojoj nedostaje
hrabrosti pa prema ponoru se na pola okreće
umjesto da
nastavi dramu sa mnom jer i ja od svega i onemoćam,
a to je najbolji
način kojim se prilazi. Češće iznova glumac podmeće.
Nemam drugoga
načina voljeti sebe i sebe takvu predati jer inače
sebično bi bilo i
mlako moje srce, nemam izbora pa nisam društvena,
ne na taj način i
ne previše. Ta, ni s prijateljima se previše ne cmačem,
ja, narodom koja
se volim zvati, pojedincima sam samo raspuštena
individua i samo
na jednom mjestu taj isti narod, koji ja jesam, nalazim
i to najčešće
raspolovljen na dva naroda koji se međusobno isprepliću,
jedno su sveti, a
drugo je domovina; a ja u oba podjednako zalazim.
Zbog toga ne znam
niti jednu obitelj, preopasno je tihome ptiću
među tuđe orlove
i sve same strvinare letjeti. Iste svetinje imamo,
ali ne ljubimo s
jednakim prioritetima već barjaktarimo,
izvikujemo
vjerovanja i parole, a u sebi mnoge filmove snimamo,
koji su bolesniji
od moje praktične dramaturgije, i starimo.
Pričat ću ti o
ljepotama starenja u ljubavi prema Bogu i svetima,
reći ću ti da sam
svjesna da neumitno ponavljam istu baladu,
spjev u
nastavcima; to je igra, uvijek s novim stihovnim poletima
u kojima nisi
glavni glumac nego ti si taj koji daje poticaj i nadu.
I nije važno gdje
si zapeo, niti da li sada, evo, moliš ili nešto sanjaš,
nije važno što bi
te nazvali čovjekom iz slutnje, onim u sjeni.
Slavim Krista,
Boga našega kojemu se klanjam i kojemu se klanjaš
pa smo tako opet
u nekoj novoj igri uz lutnju, ljubavlju zaneseni.
1209 410
Nema komentara:
Objavi komentar