nedjelja, 10. studenoga 2013.

Jao onome kome je duša besmrtna



Jao onome kome je duša besmrtna
Evanđelje po Ivanu, glava 6, redak 54
54 Tko blaguje tijelo moje i pije krv moju, ima život vječni; i ja ću ga uskrisiti u posljednji dan.

Isus ne govori o tome kada dolazi posljednji dan i kada će nekoga uskrisiti. U vjeri katoličkoj, uskrsnuće se događa i za života na zemlji, a događa se i u posljednji dan kada Isus dolazi ponovo na zemlju.
Nigdje ne piše da je Isus rekao da će uskrisiti one koji su besmrtni. Za Isusa postoje oni koji imaju (prezent) život vječni.
Očigledno nije uopće bitno znati kada će se uskrsnuće dogoditi. To je za vjernika potpuno normalno jer je njemu važna kvaliteta života, a ne dug život, premda dug život nekog vjernika jest veliki dar za one koji s nekim vjernikom žive.
Razlika je umrijeti s Kristom i suuskrsnuti s Kristom za života na zemlji
od onoga umiranja za koje svi znamo i vidimo po tjelesnoj smrti.
Izgleda da je posljednji dan ili onaj kada umiremo i nismo više svjesni ničega, ili onaj dan kada dolazi Posljednji sud Gospodinov i kada za sebe možemo predpostaviti da ćemo već odavno biti mrtvi.
U svakom slučaju posljednji dan dolazi i nije isti za sve ljude.
Nekoga će Krist uskrisiti, a nekoga neće.

Evanđelje po Ivanu, glava 5, redak 24-29
24 "Zaista, zaista, kažem vam: tko sluša moju riječ i vjeruje onomu koji me posla, ima život vječni i ne dolazi na sud, nego je prešao iz smrti u život.
25 Zaista, zaista, kažem vam: dolazi čas - sada je! - kad će mrtvi čuti glas Sina Božjega i koji čuju, živjet će.
26 Doista, kao što Otac ima život u sebi tako je i Sinu dao da ima život u sebi;
27 i ovlasti ga da sudi jer je Sin Čovječji.
28 Ne čudite se tome jer dolazi čas kad će svi koji su u grobovima, čuti njegov glas.
29 I izići će: koji su dobro činili - na uskrsnuće života, a koji su radili zlo - na uskrsnuće osude.

Mnogo je toga još zapisano u Svetom Pismu i na mnogim se mjestima spominje uskrsnuće od mrtvih.
Nigdje nitko nije napisao da postoji uskrsnuće od besmrtnih.


Prva poslanica Svetoga Pavla apostola Korinćanima, glava 15, redak 20-24
 20 Ali sada: Krist uskrsnu od mrtvih, prvina usnulih!
21 Doista po čovjeku smrt, po Čovjeku i uskrsnuće od mrtvih!
22 Jer kao što u Adamu svi umiru, tako će i u Kristu svi biti oživljeni.
23 Ali svatko u svom redu: prvina Krist, a zatim koji su Kristovi, o njegovu Dolasku;
24 potom - svršetak, kad preda kraljevstvo Bogu i Ocu, pošto obeskrijepi svako Vrhovništvo, svaku Vlast i Silu.

U Kristu će, dakle, svi biti oživljeni. To bi značilo da su svi zaista mrtvi, prah i pepeo.
Da li je Krist svoje tijelo ostavio u grobu pa postao besmrtan?
Da li je Krist sašao nad pakao u smrtnome i mrtvome tijelu ili u onome preobraženome kada se ukazao učenicima?
Da li je Krist uskrsnuo od besmrtnosti ili je zaista totalno bio mrtav?
Ako nije bio Krist potpuno mrtav, tada ni sotona nije poginuo.
Ako sotona nije poginuo, uzalud je smrt Kristova i uskrsnuće mrtvih.

Ako se duša odvaja od tijela kao besmrtna, da li ona živi na neki način?
I kad je čovjek u grijehu, da li mu je i duša u grijehu ili je bezgrešna jer neki misle da je duša čovječja besmrtna? Ako je besmrtna, znači da nije sigurno u vlasti sotone. Značilo bi to zaista da postajemo bezgrešne duše kad umremo. Kakva je onda razlika između nas i Marije koja je Bezgrešno Začeće i koja je uznesena na nebo? Ako nema razlike poslije smrti jer su nam duše besmrtne, onda i mi možemo zaista reći da smo na neki način u duši bezgrešni. Ako smo bezgrešni, zašto je Krist uopće utjelovio se po Duhu Svetom i postao čovjekom?

Ako nam je duša besmrtna, što će nam uskrsnuće?
Zar netko misli da je Biblija samo sedativ i uspavanka?

Prva poslanica Svetoga Pavla apostola Korinćanima, glava 15, redak 33-36
33 Ne varajte se: "Zli razgovori kvare dobre običaje."
34 Otrijeznite se kako valja i ne griješite jer neki, na sramotu vam kažem, ne znaju za Boga.
35 Ali reći će netko: Kako uskršavaju mrtvi? I s kakvim li će tijelom doći?
36 Bezumniče! Što siješ, ne oživljuje ako ne umre.

Niti u posljednji dan mi ne moramo umrijeti.
Posljednji dan ne mora biti sutra nego je najvjerojatnije posljednji dan već i upravo sada.

Evanđelje po Mateju, glava 24, redak 36-42
36 "A o onom danu i času nitko ne zna, pa ni anđeli nebeski, ni Sin, nego samo Otac.
37 Kao u dane Noine, tako će biti i Dolazak Sina Čovječjega.
38 Kao što su u dane one - prije potopa - jeli i pili, ženili se i udavali do dana kad Noa uđe u korablju
39 i ništa nisu ni slutili dok ne dođe potop i sve odnije - tako će biti i Dolazak Sina Čovječjega.
40 Dvojica će tada biti u polju: jedan će se uzeti, drugi ostaviti.
41 Dvije će mljeti u mlinu: jedna će se uzeti, druga ostaviti."
42 "Bdijte dakle jer ne znate u koji dan Gospodin vaš dolazi.

Nema komentara:

Objavi komentar