Umiranje
TJELESNO ČOVJEK MORA PRATITI OD
MALENA SVOJ DUH KOJI JE U STANJU RANOGA OBRAZOVANJA. To bi značilo da je
čovjeku potrebno tjelesno razgibavanje koje mu se samo po sebi nameće, a ne
onakvo kakvo mu uglavnom nameću drugi i odrasli ljudi iz okoline. Čovjek mora
znati provoditi dan u tjelesnoj harmoniji i izići i prohodati pa tek onda
nastojati oko sportova ako je tome sklon. To je puno lakše nego biti savršen i
uspješan sportaš pa onda u ranoj srednjoj dobi nalikovati nekompletnoj osobi.
No, dobro, to je samo bilo njegovo mišljenje, uvijek je volio što raznovrsnije učenje,
a u dubine nikada nije želio prebrzo odlaziti. Vidio je to kada se rastao od
ljubavi svoga života. Dvije godine je razmatrao samo one prve dojmove iz
prošlosti i još dan danas traži svoje dubine, dubine svoje zaljubljenosti dok
ne sretne svoju ljubav ponovo. Čovjek mora gledati sve više u širinu s
godinama, a ne činiti onu čestu pogrešku, stagnirati i čekati završetak.
Završetak ne postoji. To je budućnost, a ona se sije u sadašnjosti. Sadašnjost
nosi povijest u sebi, u sadašnjosti se može zoomirati bilo kada i bilo kako,
ali na kraće vrijeme, dubine i detalje. No, potrebno je ostati priseban za čas
ulaska u vječnost. Od malena. Od prvog pogleda i od ljubavi na prvi pogled koja
nosi u sebi svoje potomstvo pa sve do onoga trenutka kada se neke osobe zaprose
i dogovaraju o planovima. Već tada počinje duhovni odgoj, prije začetoga novoga
i mladog tijela. To bi bila nekakva ideala za njega trenutno. Dalje još nije
stigao od te spoznaje koja nije bila neka novost.
Čovjek počinje uvijek pisati o
svome iskustvu kad krene u pisanciju. Govori kako je išao i prošao nešto. Želi
napraviti rekapitulaciju, pospremanje. U susretima pak je sasvim drugačije,
čovjek pita nekoga kamo ide. Prošlost je, dakle, ulazak u sebe, a trenutak
sadašnji je izlaženje kao što je razgovor i pisanje. On je pišući i čitajući
često bio u dosluhu s Isusom. I sa svetima još češće, neprekidno. Istinsku
paranoju je imao samo u ranim godinama, između djetinjstva i srednjih godina,
nekako u adolescenciji. Tada se odvajao od roditeljske prestroge kontrole,
proživio kratke sretne momente i krahirao mnogo puta za redom pa je zaista
doživio halucinacije. Izgleda da je ona strogost iz djetinjstva bila preduboko.
Kada je počeo više razgovarati s Gospodinom, počelo se očitovati kako vrlo
polako, ali sigurno izlazi iz sebe pa tako i iz svoje paranoje. Tada je pak
spoznao da je paranoja samo jedan od bezbroj pokazatelja obraćenja iz
poganskoga života u vječni. Darovi Duha Svetoga su, gledajući prostim ljudskim
okom, izgledali u tijelu i materiji kao manija proganjanja. Dug je taj period
od stvorenoga čovjeka do novorođenoga sina i dijeteta Božjega. Dugo traje
razdoblje krštenja, odnosno obraćenja i uskrsavanja redovnoga i svakodnevnoga,
sve dok On ponovo ne dođe. Umišljaje je poznavao dobro iz najranije dobi i
razlikovao ih je od šture stvarne komunikacije s majkom pa onda sa susjedskom
djecom i konačno u početku školovanja. Naravno da se je znao ponekad zabuniti,
ali je brzo naučio, oko četvrte pa do sedme godine, da se mora puno bolje
sakriti i zamaskirati i oprao je sebe samoga kao klinac od svake vanjske i
unutarnje kontrole. Tada su mu rekli da ne misli na smrt i to je bilo sve, ali
kasnije je spoznao da ga je upravo ta jedna jedina usputna i naizgled bezazlena
rečenica pokopala za dugo, dugo vrijeme. Bolje je po njegovu razmatrati i
vidjeti mrtvace. Sada je mislio da ima nešto veliko i puno strahopoštovanja u
tome da još pod stare dane poznaje smrt samo u duhu, a tjelesno je uopće ne
registrira. Ovo današnje vrijeme snimanja i prisluškivanja je samo jedno
obraćenje od marxizma i nevjere, paranoja duboka. Strašno u paranoičnim
iskustvima je samo to da je osoba svjesna da gubi sebe u strahu i boli.
Stidljivost je prekomjerna nešto teško. Također i povlačenje od pogleda,
susreta i razgovora, izbjegavanje ljudi umjesto suočavanja. To treba ljudima
reći, a ne im priređivati nasilno otvaranje. Treba im jednostavno reći općenito
o suočavanju, a to je najlakše ako što ranije vide umiruće. Ako uz to još i
čuju od vjeronauka, to je super. Ne znači da ne mora čovjek zadržati malu
stidljivost ili unižavati si naprasno dostojanstvo. Primijeti da je postao
previše nejasan pa odluči prekinuti i
poslije iščitavati što je htio reći i što je zapravo rekao. Kasnije će
nadopuniti izlaganje. Reče sam sebi kako će to upamtiti ako bude volje i ako
zatreba. Držao je da se promatrač nikada ne može dovoljno naviknuti na prirodno
umiranje. To je bilo logično, smrt nije u opisu čovjeka obavezna. Ona je izbor,
na žalost vremenitu, ali na radost vječnu, ona je uskrsnuće. 24.02.2014. 09:58
Nema komentara:
Objavi komentar