Zrela i razumna
odluka za Boga
Nema ništa
tajnovito u vjeri katoličkoj, vjera nije nikakv misticizam.
Isus nije došao
samo nekima u tajnosti nego svima u čitavom vremenu.
Teško je
spoznati, učeći samo nauk katolički, to bi bio samo teoretizam
kao i pouzdanje u
pravila i zakone. Praksu treba dodati nauka sjemenu.
Moliti treba i
promišljati o nauku Crkve, čitati pažljivo Sveto Pismo.
Pratiti sve
zakone u praksi, a ne samo reći: ja to znam i ne vjerujem.
Ne možeš
vjerovati ako ne pokušaš vjerno vršiti, inače vjernici nismo.
Tada mislimo da
je sve to neobično, mnogo ljudi misticizam slijeduje.
Praksa se vrši u
duhu čovjeka. To nije niti tijelo, niti duša, ali je i to sve,
duh je najviši
dio čovjeka i ne može se odijeliti kao ni duša od tijela.
Tako u duhu
povjeruješ, to je odluka razumna, nema tajne nikakve.
Kada jednom
odlučiš vjerovati katoličkom nauku, nemaš više odijela,
nemaš više kuće
svoje i nemaš više nikakvoga drugoga imanja;
tada samo u vjeri
jedinoga Boga imaš i Bog je taj koji dobiva tebe;
ne možeš
kritizirati ono što je Božije, ako nisi predao svoga znanja
istome tome Bogu
i Katoličkoj Crkvi. Za sumnju tada nema potrebe.
Ako kritiziraš
nauk Katoličke Crkve, znači da nisi odlučio vjerovati.
Duh je tvoj tada
malen i prazan, tako niti ne znaš da ga imaš.
Zato misliš da je
Isus tajna i mistika teška. Ne moraš Ga objedovati,
ali bi ti ljepše
i bolje bilo. Ovako samo za gluposti se zanimaš,
bez vjere i
odluke ne vidiš cjelinu svoju i zajedništvo ljudi vjere.
Pun si pitanja
bez odgovora i imaš mnogo ljutnje i predrasuda.
Ne znaš tko si,
nemaš zdravlja, ne znaš ni što ti je činiti pa bez mjere
srljaš samo u
čisto praznovjerje jer imaš za sve ljude mnogo osuda,
nitko ti nije
dobar i stalno se razočaravaš, stariš jako i čekaš smrt.
To je traženje
Boga tamo gdje je rekao zbogom, gdje Ga nećeš naći.
To je zapravo
tajna i mistika, život bez Krista, po svuda ti je razastrt.
Tvoje traženje je
dokaz da ti želiž zbilja i što prije Boga dotaći.
1907 1053
Nema komentara:
Objavi komentar