Urbanizacija kao
eksperiment
Nije svejedno da
li je breskva niknula u vinogradu ili u labosu. Nije svejedno da li je voće
izraslo na suncu pravom i svježem, čistom prirodnom zraku određenog podneblja.
Nije svejedno porušiti seoska mala imanja i betonirati voćnjake te stvoriti
staklenike i vjetrenjače.
To je prodaja
zdravlja i injekcija boležljivih stvorova koji se rađaju u labosima. Prvo vam
iziđe neka moderna bolest, a onda tražite lijek koji donosi popratne pojave
neke nove bolesti i tako u krug. No, ne želim protiv medicine i premarljivih
liječnika zboriti niti riječ jer su liječnici za mene stvorili injekciju kemije
snova i prestanka patnje.
Želim zaključiti
samo da su Sodoma i Gomora bili jedina urbana središta u okolini, sve ostalo
bila su šatorska naselja na kilometre udaljena u ogromnom prostoru s jednim
stanovnikom po kilometru kvadratnom. Tamo se ne nađe niti jedan pravednik.
Za to vrijeme
gubavci su hodili u svojim ogrtačima, odvojeni od porodica i plemena da ne bi
zarazili ostale i načinili pomor općega seoskoga pučanstva, i živjeli mirno,
ponekad bijahu izliječeni, ali uglavnom bijahu brzo nestajali, nije ih bilo
često, a bili su i oplemenjeni patnjom i duhovnim spoznajama. Često je neki
šatoraš sveti dolazio među njih te ih liječio i nije se od njih razbolio, zavisno
od volje Boga.
Sad Gospodin daje
suvremene lijekove, ali mnogi katolici se ne slažu s tim načinima liječenja,
mnogi ljudi su tabletomani, a svoj duševni život ne smiju ispoljavati jer to
nije urbano. Kao da smo željni konačno odmaknuti od pračovjeka i njegovih
divljih obreda inicijacija, liječenja i općenito vjerskoga života; pogotovo
sada, kada idemo u susret Marsu i proučavamo svemir ne bismo li tamo negdje
daleko pronašli načina za život jer nas je sve više i sve smo uništili, a
zapravo tražimo duševno ispunjenje, duše su nam prazne kao svemir.
Svijet napreduje,
vjera je zaostala, reći ćete.
Ne, nego Gospodin
u svojoj pedagogiji popušta čovjeku, sve više mu popušta kada čovjek uporno
odlazi i pada iz manjih grijeha u ogroman pakleni smrtni grijeh. Tada Gospodin
vadi kestenje iz vatre, spašava one koji su došli k sebi i ne mogu izdržati
paklenoga ognja pročišćenja od prevare i zavođenja grijeha, tada opet Isus je
tu, Isus spašava. Ali poradi okorjelosti naših srdaca dopušta nam djelomično da
ostanemo slobodni, tek toliko da se mognemo Bogu obratiti kada vidimo što smo
učinili, kakvog smo si vraga nanijeli na vrat. 3007 1027
Nema komentara:
Objavi komentar