KAKO SE HRANI
SOTONA
UVIJEK KADA
OPĆENITO POČINJEM GLEDATI NA STVARI I NA SVIJET, UHVATI ME LAGANA TJESKOBA. TO
JE, VJERUJEM, ZATO ŠTO SE POSTAVLJAM U POLOŽAJ VELIKOGA I NAJPAMETNIJEGA
PROMATRAČA KOJI DRŽI DA JE „OBJEKTIVAN“
I DA SAGLEDAVA BEZ PROBLEMA PREDMET SVOGA PROMATRANJA.
TO JE STRAŠAN
SMRTNI GRIJEH OHOLOSTI, ŽELJE DA BUDEMO KAO BOG. TO JE VELIKA LOGIČKA I
DRUŠTVENA POGREŠKA KOJA IZAZIVA PSIHIČKE SMETNJE TJESKOBE I DOBRO PRIKRIVENOG
STRAHA.
Uzmimo kako
mislimo da možemo biti subjektivni i objektivni kada god poželimo. Kada smo
subjektivni, izražavamo se, prema društvenim okolnostima, više ili manje
slobodno i opušteno, sigurno i mirno te tako izražavamo svoje mišljenje onoliko
koliko smo sposobni i koliko nam je široka svijest i iskustvo života. To nam je
sve prirodno, lako, ugodno pogotovu jer je to jedino normalno gledanje na
okolinu.
Kada smo
objektivni, to znači da više ne izražavamo svoje mišljenje nego ono što mislimo
da znamo iz raznih izvora, a dokazano je i potvrđeno kao službeno mišljenje,
zaključak, zakon, aksiom, pravilo....i tako se zapletemo u razna mišljenja koja
se nevjerojatno među sobom sukobljavaju pa postajemo nespretni u izjašnjavanju
jer skačemo sami sebi u usta, to jest nikako ne uspijevamo zaista sročiti
suvislo objektivno mišljenje te dodajemo, htjeli ili ne, i svoje subjektivno
mišljenje kako bismo pronašli barem neki zajednički nazivnik između
objektivnoga koje ne možemo nikako razumijeti i nas samih kako se ne bismo
potpuno izgubili u pojašnjavanju objektivnih misli. Ponekada počnemo
jednostavno poopćavati temu kako bismo izbjegli objektivno izjašnjavanje. To je
stoga što čovjek nikako objektivan biti ne može. Ima ljudi koji često poturaju
svoje mišljenje kao objektivno kako bi dobili na autoritetu.
Objektivan je
samo Gospodin Krist, Bog naš jedini. On može sve odjednom sagledati i u istom
trenutku svakoga posebno i to u tančine.
Kako onda
vjerovati ljudima kad su svi subjektivni, kako naći zajedničko mišljenje? Ne
postoji zajedničko mišljenje, u parlamentima se to jasno vidi, može se samo
subjektivno glasati za ili protiv nečega, a to nešto je najčešće od velike važnosti
za društvo i narode. Zato politika, primjerice, nikada neće dovesti do
blagostanja, a neće niti znanosti nikada naći komplementarnost i djelovati sve
kao jedna udružena snaga znanja u svijetu. Pokušaj udruživanja u objektivno
uvijek poremeti nečije subjektivno mišljenje koje ima najbolje razloge i
nastupa najuvjerljivije te tako dobiva ocjenu velike objektivnosti, a to onda
ljudima ulijeva veliko povjerenje jer misle da je to objektivno i stvarno i
prava istina pa se ljudi opuste i kreću za onim subjektivnim mišljenjem koje se
je nametnulo kao naobjektivnije.
Objektivnost je
obična predrasuda naše civilizacije za koju smo se prilijeopili i bez koje ne
znamo da smo živi.
Niti Katolička
Crkva ne može biti objektivna.
Katolička Crkva
može prenijeti ljudima riječ Krista, Boga Živoga koji vidi sve i zna sve te
kojemu jedinome možete vjerovati. 1907 1529
Nema komentara:
Objavi komentar