subota, 6. rujna 2014.

Rođendan

Povremeno ispuštam iz duše puno toga
što se nakuplja iz minute u minutu
svakoga dana, i ovoga kasnoljetnoga
jer... jesen stiže, uvijek u mom skutu

prisutna u vremena zemaljskoga rođendana.
Volim reći da je ovo samo moje vrijeme
koje uvijek dira tanku žicu što je ovjenčana
zavidnim iskustvom, ali puna neke treme.

To je valjda svima tako kada slave ljudi,
čak za anđele su rođendani divna prilika
da prošapću jednoj duši: sada tiho budi,
sada razlikuješ što je tebi neba slika,

sada znaš da si možda dobio zemaljsko ime
po kojem te znaju susjedi i matični uredi,
ali da ti se rođenjem neke druge osobine prime
kojima te Bog poziva i za sebe priredi.

I nije mi svejedno gdje je mjesec bio tada
kada meni zabilježili su točan datum,
ali znam da mnome samo Bog na nebu vlada
koji svima nama jedini je uistinu fatum;

Ja sam ovdje zato da izbjegnem obilježavanju,
da sve mjere ovog svijeta što prije preletim
kako bih se odhrvala takvom ponižavanju,
da se odmah Bogu svome imenom posvetim.

Ime su mi dali s ljubavlju da me nekako odrede,
da ih lakše slušam, da se uvijek odazovem,
ali ja sam preletjela zov zemaljske bijede.
Blaženi je čas kad Te, Kriste, ja zazovem

jer tek tada čujem svu puninu imendana
kojime Te slavim, tada znam da ja sam puno više,
da sam nebeskome nevidljivo ispretana
da mi usud posvećena molitva izbriše.

Rođendan je samo kratko, otvrdnulo korijenje
dok je cijela jedna osoba nemjerljiva,
ne da se označiti već je ona temeljito stijenje
na kojemu razvije se snaga povjerljiva


da bi čovjek mogao pokrenuti se dalje,
prema Bogu svome neizrecivome;
rođendan me uvijek prema biti mojoj šalje
prema srcu preduboku, nerasjecivome.

I kao što jesen rana donosi sve miomirise,
tako povremeno ja silazim pregledati plodove.
Grozdovi su osunčani prepuni empirice
sokom zraka sunca topla, trsje broji godove,

a ja čekam, čekam novo vino, novi preobraćeni svijet
kao što se čeka na vjenčanju zaručnik sa strašću.
Tada već dolazi vrijeme za moj odlazak, za moj let
i ja više ne znam ništa, moja zima vodi me Došašću.
07.09.2014. 05:28
  

Nema komentara:

Objavi komentar