Isusa je Otac s nebesa na gori preobrazio da navijesti
Isusov križ kroz objavljivanje velike slave Isusove koju su imali prilike
ugledati samo neki apostoli, Petar, Ivan i Jakov (Mt 17, 1-8 ). Ista trojica će
pratiti Isusa u smrtnoj borbi prilikom molitve u Getsemaniju ( Mk 14,33 ).
Petar radosno progovara i predlaže u oduševljenju kako bi trebalo napraviti
sjenice za Isusa i svjedoke preobraženja koji su se našli u oblaku, za Mojsija
i Iliju. Isusa je Otac preobrazio pred tim svjedocima kako bi potvrdio Isusovo
mesijanstvo i poslanstvo s neba odakle se javlja Božji glas zbog kojega
apostoli pokleknuše i padoše ničice na tlo. Od smrtnika Isus se pretvara u Sina
Božjega. Radost apostola se pretvara u zaprepaštenje.
„Pred veličanstvenim, neuobičajenim, zastrašujućim
pojavama čovjeka spontano obuzima osjećaj neke prisutnosti koja ga nadilazi“ (Dufour).
To se ono božansko javlja u vidu strašnosti, čak i ako nemamo Isusa
preobraženoga pred sobom. Ta strašnost je sveta, ali ne otkriva svoju dubinu te
čovjek ne promišlja o tome svome strahu.
Strah je također borba za održanjem, imamo ga da bi nas
upozorio na opasnost. Ljudski mozak najviše je zaokupiram upravo tim strahom
radi održavanja ljudske vrste iako smo skloni misliti kako više nismo oni
praljudi kojima je taj strah bio
najvažniji, važniji od igre ili učenja. Danas čak i uporno radimo na tome da
zaniječemo svoje strahove. Smatramo da
nije normalno osjećati neprekidno strah. Uljujkujemo se u tvrdnje koje
pokušavaju ljudski strah zanemariti, ali on je neprekidno prisutan. Pritajen je
upravo zbog toga što je svet i sakralan, a ne potiče samo od pračovjeka i borbe
za samoodržanje. Pritajen je stoga što čovjek ne može ispitivati dubine toga
svog vlastitog straha jer je taj strah zapravo strah od Onoga koji daleko
nadilazi čovjeka, to je zapravo strah od božanskog.
Zašto je božansko čovjeku strašno? Zato jer je Bog
strašnom patnjom zbog čovjeka i mukom na križu otkupio čovjeka. Red je da
čovjek kao dionik božanske naravi po krštenju doživi barem malo od toga Isusova
straha i muke i da se pouzda u Boga. Petar je bio radostan kad je vidio slavu
Isusovu na Njegovom licu i odjeći, a ne i na Njegovom čitavom ljudskom tijelu,
bilomu je jasno da smrt nije kraj. 27.07.2014.
Nema komentara:
Objavi komentar