utorak, 14. listopada 2014.

Istrebljenje

Ne znam što bih rekla, nemam želja,
samo mi je važno stvarati sve tako
kao da na prazan papir suza pada.
Sve je kao da me nije niti prožela
ona nadahnuta žica što se ne da lako,
kao kad se starac jedan ničemu ne nada.

Sjećanje mi pamti raznolike dane
kad sam počinjala pjesnikinjom biti,
svako malo nešto bih napisala.
Često stih mi sam od sebe stane,
često moram gorke muke skriti
kako ne bi od sveg nastala mi samo šala.

Ni sad nemam sve te neke slavne epitete
koji učili bi duše ljepotama skladanja
ili koji bi me daleko u društvu lansirali.
Ne svidje se meni kako čitaju poete
kao da je pjesma gubitak nadanja,
kao da su pjesnika političari birali.

Dušom sam nepismena i ne volim fraze
iako i skitnice sve znaju što će reći
pa ja jednostavno nisam čitljiva.
Zašto bih sanjala kad me mnogi gaze,
kad ja volim odmah na stvar prijeći
i kad sama ja sam bilješka skitljiva.

Lako ti je mene uslikati pored kontejnera
pa ispisati neku tešku slavnu mudroliju
kako bi se srca auditorijuma podrapala.
Moj ti prvi slušač samo oko mene zvjera
ne bi li mu neki prolaznik otkrio čaroliju
kojom ga uvjerim da još nisam žedna skapala.

Da li poznaješ statistiku, znaš li taj podatak
koji govori da velikani nepoznati umiru,
u najvećoj bijedi bez koje nema romantike,
da ne znaju mu prijatelji da je takav svatak
prepun žeđi od koje i zvijezde uviru
i da čitaoci nespretni su na poljima semantike?

Pjesma jedna uvijek znači uzaludan pokušaj
kojim duša čezne izbaciti se bilo kako,
makar često muca, izaziva sažaljenje.
Rijetko možeš frendu reći: poslušaj,
daj mi reci da si spoznao me lako,
da l’ si svjestan što je istrebljenje.

Slađe svakome je živjeti normalno, realnije,
ne hoditi stazama velikih i nebeskih otkrića
jer to znači da će morati izgubiti sebe;
tugovati, gladovati puno je stvarnije
nego čeznuti za spasom samo jednog bića,
nego predati se siromahu koji zebe.

Još i danas ne znam gdje li takav spava,
svi su oko mene zbrinuti i plaču,
ne da im se čak ni pogledati.
Ovdje, kod mene je cesta sasvim prava,
niti nemam neku inspiraciju jaču,
ne da mi se više pripovijedati.

Možda ipak ti si jedan takav siromah,
možda ne znaš gdje ti nalazi se žeđ,
reci da li pjevaš na raskršćima
i tko je taj što uzima ti dah.
Da li sad već spuštaš svoju vjeđ,
ili tvoje srce sreću ima?
14.10.2014. 23:37










Nema komentara:

Objavi komentar