Učenici
Izgubljenoga Sina
Hrabrosti je
trebalo Mariji za vjeru;
kao što je
hrabrost potrebna svakome,
to je želja za
spoznajom
i žeđ koja kao da
nema mjeru
do koje bi stići;
zbog žeđi lakome
um se pokreće u
smjeru poznatom
prema kraju
života ili svome postanku.
U Mariji se ne
okuplja Izrael,
niti čitav
ljudski rod, već u Kristu
svi mi smo jedno;
nikakvom izostanku
nema opravdanja
jer samo Krist daje
uslišanja te ne
sluša uvijek samo istu
osobu svetu koja
nas zagovara. Kristova uslišanja
ovise o našem
odnosu s Njim
i zagovore On
prima svakojake.
Nema tu Marija
nikakvu prednost, ona je najmanja
zagovornica jer
od nje se samo uči.
Tko jedini može ljubiti
lažljivce olake
koji kažu da
Mariju ljube,
a u biti nemaju
hrabrosti?
Nemaju žeđi one
za Isusom Jedinorođenim
koji čezne da Ga
ljudi ne pogube
u svojoj
lijenosti i povodljivosti
već da imaju
spoznaju darom razumnim.
Mariji se ne
vjeruje nego se vjeruje samo Mesiji
i tko ima vjeru,
ima i razuma,
a tko razuma ima,
taj ovo zna:
Bog naš umire u svojoj
regresiji
u velikoj boli
duše i uma
jer bez nas je On
srca ljubomorna;
jer nije Marija
na križu, nego Sin Boga
koji nam znaka
niti jednoga dati neće
do li znaka poslušnoga
naviještanja.
Ukazanjima se ne
može vidjeti Živoga,
ne može se od
ukazanja vidjeti sreće
nego samo od
vjerskoga znanja
kakvog je imala
Elizabetina Utroba
koja rodi Ivana
Krstitelja
i po njemu Boga
obje majke prepoznadoše.
Tek tada Izrael
saznade u svome grobu
da je dobio
Spasitelja
zbog Duha koji ga
oduvijek nadahnjivaše
i koji po riječi
Oca na nebesima
postavi Mariji u
srce vjerno dobar sluh
i to je Kristovo
utjelovljenje
koje nevidljivu
snagu ima
i koje može biti
samo Izraelov duh,
to je od Abrahama
prosvijetljenje.
To se može
nazvati viđenjem Boga,
kada se Marija
susretnu s Elizabetinim sinom.
To je potvrda
ljudska Marijina začeća.
Riječima majke
iskazaše viđenja toga,
i nikakva
ukazanja nemaju veze s Istinom
koja je
subjektivni doživljaj i jedina obilata sreća
za onoga koji je
vjernik srca hrabroga.
Tome se ukazuju
mnogi sveti i uzneseni
na nebo u svome
uskrsnuću.
Nitko ne može
vjerovati viđenja njegovoga
do li on sam i
njegov ljudski um rastreseni
koji poruke
prenaša kao vatru vruću
i kojega nitko u
biti ne razumije pravo.
Ne može nam
Marija pomoći do Isusa
ako to i sami ne poželimo,
a tada već je
vjerno srce ljudsko zdravo
i zna da mu Isus
daje stvarna iskustva
koja s hrabrošću
samo dijelimo.
Kada nas Krist
uslišava,
to je izobilje
pregolemo
i događa se
subjektivno.
Kada nas Krist
iskušava,
vidi se pusto
neznanje vjersko ogoljeno
i događa se,
vele, „objektivno“
kao prava luda
masovna pojava.
Više vrijedi
zagovor običnoga čovjeka
od zagovora
presvete zemaljske Roditeljice
jer velika čuda
čini Krista objava,
a ne štovanje
zagovarača od pamtivijeka;
brda pomiču duše
koje su vjere nositeljice
pa tako i Crkva
koju nam samo Božji Sin donosi.
Sve zavisi od
srca vjernika zaljubljenoga
u sve druge ljude
koje susreće.
Tko se ne straši
muke i Krista nego se Njime ponosi,
taj može zaista
vidjeti Nevidljivoga,
taj jedini s puta
ne skreće
i ne može
izgubiti Isusa koji je Put
jer zna da je On
u hramu svoga Oca;
ne može se u
vjeri zato prestrašiti,
niti može na
stvorenja biti ljut.
Isus je Bog
Abrahama, naše vjere praoca,
a ne idola koji
vole zastrašiti
i koji se ukazuju
i čaraju,
budućnost uvijek
strašnu predviđaju.
Samo Isus,
Gospodin je pobijedio svijet,
a ljudi Ga stalno
udaraju
i vesele se
osjetilnom događaju
dok samo
Bogočovjek je jedini svet,
jedini Pobjednik
i Pravednik,
a svi drugi su
Njegova stvorenja
i sve drugo što
netko proglašava
samo je grijeh
nepravedni.
Samo poniznost ne
treba odobrenja,
samo je duša
Isusova zdrava.
1310 2310
Nema komentara:
Objavi komentar