Dinamika vjerskoga života
Ono što je napisano u Svetom Pismu ukazuje nam zorno kako je
Božja riječ istinita. Pismo nam pokazuje kako se Gospodin saživio sa svojim
stvorenjem i kako zna često priprijetiti, ali ne izvrši svoje prijetnje nego
milostivo prihvati pokajanje i molitvu vjernika.
Zato pismo Božije ne možemo čitati kao neku pripovijest koju
ponavljamo nego moramo čitati kao da razgovaramo s Isusom , Pismo je jako
dinamično, ono je prikaz vjerskoga života i u njemu se vjernik može naći,
prepoznavajući svoje najdublje duševne potrebe i duhovni život.
Ne možemo se pozivati na jedan dio Pisma, a da ne sagledamo
u kojem vjerskom kontekstu je nešto ispisano jer to nije ispisano kao zakon
nego kao vjenikov dinamični život. Gospodin je prijetio Izraelu da će pozvati
druge narode i biti drugom narodu Bog jer je bio žalostan i srdit što ga Njegov
narod zaboravlja. Narod je sebi priskrbio sužanjstvo jer je zaboravio upute
Gospodinove kako može živjeti u blagostanju. No, Gospodin izbavlja svoj narod
iz sužanjstva jer ne može svoj narod kojega ljubi ostaviti u nezrelosti i
neznanju o blaženom životu. Gospodin se ponaša nježnije prema svom narodu nego
majka prema svom djetetu. Bog je puno kompromisa načinio sa svojim narodom, ali
ti kompromisi nisu vječni nego privremeni kako bi narod postepeno i blago
spoznao kako je Bog ipak pametnije savjetovao, ali znao je da čovjek, odnosno
narod mora sam steći iskustvo udaljavanja od Boga da bi spoznao istinitost i
vjernost Njegovu, to jest da bi sazrijevao u vjeri i napredovao prema obećanom
blaženom životu.
To sve nam ukazuje da Bog čeka čovjeka strpljivo i odmah
reagira na svaki čovjekov znak, upućen Gospodinu ili na znak da se ispunilo
vrijeme i da je čovjeku sazreo trenutak za daljnje lekcije o životu. Prema
tome, Bog ne zna što će čovjek sutra učiniti, da li će se pokajati, da li će
spoznati grešku i da li će odgovoriti Bogu i obratiti Mu se. No, samo Bog zna
da će čovjek stradati ako se sutra ne pokaje i da će si još više otežati put u
vječni život; Bog već planira i nada se da će čovjek iznenada spoznati svoju
neposlušnosti i raduje se tome te dočekuje neki dobar čovjekov potez s velikim
oduševljem pa obdaruje čovjeka izobiljem spoznaja o blagoslovljenom i blaženom
životu.
Tada se događa Kristovo uskrsnuće i obraćenje u čovjeku.
Tada čovjek postaje vjeran svome Bogu i spoznaje da je sve
istina što govori i što je o Njemu ispisano, ali spoznaje i to da ništa nije
konačno do posljednjeg časa do kojeg čovjek svjesno živi u zajedništvu s
Gospodinom. To je za čovjeka preobilna sloboda, sreća i dostojanstvo u ljubavi
Božijoj i čovjek tada radi sve što poželi,
ali uglavnom želi samo slijediti Krista. U toj prevelikoj i preobilnoj
slobodi čovjek pada u iskušenja i grijeh. Na slobodu se treba priviknuti ili
barem se mora naučiti, sazrijevanje za vječni život ne može biti bezbolno nego
čovjek mora riješavati puno problema i preskakati mnoge prepreke kao što su
prastare čovjekove nekadašnje predrasude, navike i praznovjerje.
Prema tome, vjerski život je neopisivo uzbudljiv i
dinamičan, a takvo je i Sveto Pismo. Takvi su i sakramenti Katoličke Crkve.
3010 904
Nema komentara:
Objavi komentar