Blago onom koji umre
Među posljednjim ispisanim knjigama Staroga zavjeta, malo
prije rođenja Isusa Krista, naglašeno i kategorično se govori o uskrsnuću koje
niti davno prije nije bilo ništa o čemu ljudi ne bi znali ili što Narod Božji
ne bi ičekivao.
Druga knjiga o Makabejcima, glava 7, redak 13
13Kad je taj preminuo, podvrgli su četvrtoga
istim mukama. 14Prije nego što je izdahnuo, reče ovo: »Blago onom
koji umre od ruke ljudi, u čvrstoj nadi koju ima od Boga: da će ga Bog
uskrisiti! A ti – za tebe nema uskrsnuća na život!«
Kakva je, dakle, bitna razlika ili jedna od najvažnijih
prekretnica, između starih spisa Svetoga Pisma i onih koji dolaze s velikom
novošću koja je Krist koji, opet, donosi novo razdoblje svijeta i zaista
uskrsava te se kao Uskrsnuli “vraća” na zemlju?
Razlika se sakriva upravo u tome našem izrazu kojim
označavamo onoga koji “ne umire”, to jest, taj se, kažemo “vraća k nama” ili
kažemo, primjerice kako se još nitko nikada nije vratio iz smrti da nam dokaže
besmrtnost ljudi ili uskrsnuće.
Ono uskrsnuće koje biblijski narod iščekuje jest uskrsnuće
na život
“A ti – za tebe nema uskrsnuća na život!«”, govori mučenik koji ne želi iznevjeriti
zapovijedi Boga kojega nam Isus kasnije predstavlja kao svojega Oca nebeskog.
Dok mi uglavnom vjerujemo da je naša duša besmrtna, mnogi
mislimo kako je naša nevidljiva i neopipljiva duša vječna, a tijelo umire i
pretvara se u prah i pepeo. Nešto slično tome vjerovanju postojalo je u Grčkoj
za Isusova vremena kada je razapet. Antika, ukratko, drži također da se tijelo
odvaja od duše u času smrti čovjekove.
No, biblijski narod Božji vjeruje da se duša može naći u
nekakvoj “zemlji sjena” poslije smrti i raspadanja čovjekova tijela, a tek
potom Bog svojom milosrdnošću uzdiže nekoga da uskrsne iz toga pakla i zaista
oživi u slobodi vječnoj. Uskrsnuće, dakle, može biti i uskrsnuće na život i
uskrsnuće na pakao. Čovjek na zemlji jest ponekad u paklu ako je u smrtnom
grijehu, ne mora zato prvo tjelesno umrijeti.
Krist dolazi kao Onaj koji je istinski Život, vječni i
blaženi život.
Njega Otac uskrisava milosrdnošću svojom i pravednošću kao
što će i čovjeka uskrisiti.
Razlika je velika između nekakve neodređene besmrtnosti duše
i katoličke vjere u uskrsnuće, prvenstveno u tome što u katoličkoj
vjeroispovijesti čovjek uskrsava s tijelom čistim, svetim i preobraženim.
To je novost u Svetom Pismu, to je jedina novost u svijetu
od kada je svijeta, vremena i prostora; ništa drugo pod kapom nebeskom nije
novo. Zato je i teško i problematično razlikovati tu veliku novost, koja je
Isus Krist, od raznih magija i praznovjerja.
Besmrtan čovjek ne doživljava ništa novo, on i dalje ne zna
tko je i što je, odakle je došao i kamo ide te koja je svrha uopće njegova
postojanja i uzrok dolaska u svijet i koji je uopće smisao besmrtnosti, odnosno
ne-umiranja. Kome je potrebna besmrtnost? Zar ima netko tko želi biti u ovome
paklu beskrajno?
Razlika između raja i pakla je u prvom redu u tome što
čovjeku koji živi u raju nikada ništa ne smeta i nikada mu nije loše, niti
teško i nikada, nikada mu nije dosadno.
Prva grozota pakla je dosada. Besmrtnost nam dosadi već u
mislima na ovom svijetu pa odemo kupiti novi auto ili želimo stvoriti nekoga
ili nešto što će trajati na ovoj zemlji u paklu duže od nas samih, a možda ćemo
i pogledavati s vremena na vrijeme što se to događa na zemlji kad umremo.
Ponekad se nastojimo utješiti među sobom. Ponekad se među nama rodi
prijateljstvo, ponekad dođe među nas ljubav i stvaralaštvo u ljubavi. Ako tada
prihvatimo ljubav, odlazimo u rajski život pa čak i ponekad u tom rajskom
životu ostajemo i to kada spoznamo beskonačnost i zanimljivost života u
ljubavi. Od Božanske ljubavi nema boljega raja i obraćenja, odnosno, u Bogu, koji
je i Ljubav, jedino možemo razlikovati raj, kraljevstvo nebesko, kraljevstvo
onih koji vjeruju Isusu. Tamo, k Isusu dolaze oni koji umiru, a umiru zato da
bi ih Bog uskrisio po mogućnosti.
Možete biti besmrtni jer ste Božje stvorenje, ali postoji u
besmrtnosti također pakao ili vječni život. I u besmrtnosti opet ste u istom
položaju kao i prije smrti: prije ili kasnije, morate odlučiti da li vam je
ljepše kad se dosađujete i gomilate frustracije u sebi ili vam je toga dosta i
preko glave. Morate odlučiti da li vam se isplati pokušati povjerovati da ćete
zaista umrijeti i da je to kraj života na zemlji, što je bilo, bilo je.
Morate jednom za života na zemlji, i to što prije-to bolje,
odlučiti da li ćete pokušati iskusiti mogućnosti koje vas mogu dovesti do toga
da pronađete raj na zemlji.
Morate pokušati otkriti kako ćete doći u takav život kojega
će Bog naš i Otac na nebesima odlučiti opravdati svojim milosrđem.
Morate biti sigurni da ćete uskrsnuti na život jednom za
uvijek.
1011 1556
»Blago onom koji umre od ruke ljudi, u čvrstoj nadi koju ima
od Boga: da će ga Bog uskrisiti!
Nema komentara:
Objavi komentar